TOP-5: 2014 legnagyobb mozis csalódásai

Az Oscar-gálára hangolódva egyre több kiváló alkotás kerül a mozikba, ilyenkor pedig különösen könnyű megfeledkezni arról, hogy bizony a 2014-es év sem múlhatott el nagy mozis csalódások nélkül. Összeállításunkban öt filmet választottunk ki, melyek egyértelműen elmaradtak a hozzájuk fűzött elvárásainktól.     1. A lista első helyezettje Ryan Gosling rendezői debütálása, a Lost River. A színészről a korábbi évekkel ellentétben idén nem sokat hallhattunk, ugyanis az egyetlen dolog, amivel felhívta magára a figyelemet a Christina Hendricks főszereplésével készült filmje volt, mely csúfosat bukott a kritikusok körében. A Variety értesülései szerint a Lost Rivert forgalmazó Warner Bros. a rendkívül negatív kritikai visszhang miatt csupán egyetlen napon, korlátozott számú mozivásznon mutatja be a filmet, 2015 áprilisától pedig DVD és BluRay lemezek mellett VOD-terjesztésre is számíthatunk. Bár a stúdió hivatalosan nem indokolta, hogy miért álltak el a Lost River mozis forgalmazásától, azonban abban biztosak lehetünk, hogy a döntéshez van némi köze a film a Cannes-i Filmfesztiválon való szereplésének is, ahol a kritikusok egyhangúan pocskénak nyilvánították a Gosling moziját. Az alkotást legtöbben David Lynch munkáihoz hasonlították, azonban az összes ítész kiemelte, hogy ez a hasonlóság csak a legrosszabb értelemben értendő.    2. Bár ettől némileg enyhébb fogadtatásban részesült, de összeállításunkból nem maradhat ki a Sony-botrányért felelős Az interjú sem. Az órisái hype miatt decemberre az év egyik legjobban várt produkciójává avanzsált film a bemutatását követően azonnal lehűtötte a kedélyeket, bár az internetes forgalmazással még így is össze tudott kalapozni 15 millió dollárt. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy Seth Rogen filmje nem lett rossz, de azt a felhajtást, amit kapott, egyértelműen nem érdemelte meg. 3. Nem maradhat ki a szórásból a Johnny Depp nevével fémjelzett Transzcendens sem, melynek forgatókönyve még a legjobb szkriptek feketelistáján is szerepelt. Ennek ellenére az elsőfilmes Wally Pfister kezei között szétcsúszott a történet, melyen a sztárparádé sem tudott segíteni. Pfister, aki nem mellesleg Christopher Nolan filmjeinek állandó operatőre, kapott hideget-meleget, amiért az egyik legígéretesebb sci-fi projektből egy nagyon is felejthető, átlagon aluli mozit készített, ráadásul a bevételek is arról árulkodtak, hogy többről van szó a kritikusok fanyalgásánál.    4. A vígjátékok között erős a mezőny a csalódást keltő filmek között, ugyanis könnyedén helyet lehetne szorítani a Förtelmes főnökök 2-nek vagy a Szexvideónak is, azonban a választásunk a Hogyan rohanj a veszTEDbe című Seth MacFarlane filmre esett. A rendező az olyan szériákkal, mint a Family Guy vagy az Amerikai fater már bizonyított, azonban második élőszereplős filmje sem a kritikusokat, sem a közönség nem győzte meg. Míg a Ted 549 millió dolláros bevételre tett szert, a rendező western paródiájára alig több mint 85 millió dollár értkében váltottak jegyet, mely jó fokmérője az érdeklődésnek.  5. Idén sem maradtunk folytatásfilmek nélkül, melyek között szintén erős mezőny alakult ki. Szóba jöhetne a 300: A birodalom hajnala vagy a Transformers: A kihalás kora is, azonban mentségükre legyen mondva, hogy a közönség pontosan tudhatta, hogy azt fogja kapni, amire számít. Sajnos nem ez volt a helyzet a Sin City: Ölni tudnál érte esetében, melyre kilenc évet kellett várnunk. A negatív visszhang alaposan elvette a mozizók kedvét, így a film az Államokban mindössze 13 millió dollárt hozott, de összbevételei sem érik el a 40 milliót. Jelzésérétkű lehet, hogy az első rész közel 160 milliót kaszált.

Tovább...