A hét dumája

Nyilván nem meglepő, de azért beszédes. Nemcsak a stúdiók preferenciáit tekintve, hanem az írók fizetését is, hiszen egy 22 részes szezon írásával sokkal jobban lehetne keresni, mint egy 10-13 részesével, mégis a többség a kábeles lehetőségeknek örül.

What I will tell the head of the network is: ‘You’re the last stop on the train of pitches. You’re the last stop! Producers are starting at Netflix and then they’re going to go HBO and Showtime, and then maybe — if the train is still going — they’re going to make their way to the broadcast networks.
/Patrick Moran, az ABC stúdió egyik vezetője/

A korábbi trendekkel ellentétben manapság egy-egy kábelcsatorna már olykor jóval többet költ a sorozataira, mint egy országos adó – legalábbis epizódokra lebontva. És nyilván az alkotói szabadság is jóval nagyobb. Moran egyébként folytatta azzal, hogy miért nem egyenlőek az esélyek.

So they have to work that much harder to attract talent, to attract actors, to attract directors. It’s harder on the broadcast side to remain competitive with how sexy it feels to be at the new kids on the block like Netflix and Hulu and Amazon. It’s not a level playing field, exactly.

És nemcsak az országos csatornák szenvedik meg a stream szolgáltatókat, hanem az előfizetéses csatornák is, mint az HBO vagy a Showtime, hiszen őket egyre inkább “zsarolják” azzal, hogy ha nem adnak teljes szezonos berendelést egy új sorozatnak (a sima pilotberendelés helyett), akkor mennek vele a Netflix-hez vagy az Amazon-hoz.

Tovább...