Monthly Archives: április 2017



Pilot: Girlboss

Nem tudom, meddig fog tartani, de az utóbbi hetek legjobb feelgood sorozata a Netflix-től a Girlboss. Mondjuk még csak 3 részen vagyok túl, és a pilot messze a legrosszabb volt közülük, szóval örülök, hogy adtam még egy esélyt a főszereplő miatt.

Pilot: Girlboss

Egyszerűen bírom Britt Robertsont. Nem (csak?) eyecandy indok miatt, hanem mert szinte minden szerepében kicsattan az energiától. Nem nagy színésznő, de vannak szerepek, amiket rá öntöttek – a Tomorrowland 2/3-ában is milyen jó már! Az itteni is hasonlónak tűnik, kivéve ha túlzottan elmennek drámai irányban.

A történet amúgy egy divatmárka létrejöttéről és alapítójáról szól. Valamennyire a valóságon alapul, de azért nagyon éltek az alkotói szabadságukkal is. Ami ebben az esetben nem is baj. Itt az elején azt látjuk, ahogy a tervek nélküli fiatal nő lázad a felnőttség ellen, nagyon idegesítően, de szépen lassan megtalálja, hogy mit akar csinálni az életben.

Pilot: Girlboss

Az előbb említett idegesítő dolgot nagyon komolyan kell venni, amin a pilot rendezése sem segít. Nyilván minden korai húszas úgy gondolja, hogy ő többre hivatott, mint a mindennapi mókuskerék, és ezt világfájdalommal támasztja alá. Ebbe itt teljesen belehúztak: olyanokat mond a csaj, amiket rossz hallgatni, miközben a legdurvább MTV sorozatos hagyományokat követve két perc alatt két dal festi alá a kalandjait.

És mégis, már rögtön a második rész olyan, hogy szinte folyamatosan lehet vigyorogni rajta. Ekkor már ügyesen érzékeltetik azt is, hogy a csaj nem olyan buta, mint elsőre látszik, és amint nem csak céltalanul éldegél, rögtön érdekesebbé is válik.

Pilot: Girlboss

Nem akarok teljesen elszállni azért, mert valami még így is hiányzik a részekből. Nem tudom pontosan megfogalmazni, talán azon érhető igazán tetten, hogy milyen klisésen bohó a sorozat néhol.

A fiatal lányhoz átjár a öreg bölcs szomszédja képviselni a dolgozó népet, aki füvezik, és teljesen jóban vannak. Vagy ott a barátnője, aki egy ugyancsak klisékönyvből kilépett támogató. Valahogy az összkép túlzottan klappol, nem teljesen természetesen.

Pilot: Girlboss

A pilot sima 5/10 volt, viszont a folytatás 7/10 könnyedén. Majd meglátjuk, hány részt tolok le végül. Nem tudom lesz-e évadkritika, de azért ha a későbbi epizódokról akartok beszélni, akkor jelöljétek a spoilert.



Sokadik Baywatch poszter, de minek?!

Attól függetlenül, hogy várom a Baywatch mozifilmet, a legújabb poszter is irtó gagyira sikerült.

Sokadik Baywatch poszter, de minek?!

The post Sokadik Baywatch poszter, de minek?! appeared first on Filmnews.



Camera Obscura előzetes és poszter

Aaron B. Koontz elsőfilmes rendező a PTSD témát felhasználva sötét pszicho-thrillert készített, amelynek középpontjában egy poszttraumatikus stressz szindrómával küzdő veterán háborús fotós áll. A Camera Obscura előzetesét követően a poszter is rendelkezésre áll, főszerepben pedig ők kerülnek bajba: Christopher Denham, Nadja Bobyleva, Catherine Curtin, Chase Williamson és Noah Segan.

Camera Obscura előzetes és poszter

Please enable Javascript to watch this video

The post Camera Obscura előzetes és poszter appeared first on Filmnews.



Polaroid poszter: újabb horrorfilm a láthatáron

A Dimension Films gyártásában készül a Polaroid címre keresztelt horror-thriller, amelynek premierje a poszterre írt napon lesz az Államokban. A történet szerint egy Bird Fitcher nevű fazon rátalál egy régi fényképezőre, ami sötét titkokat hordoz magában, és akiről kép készül…

A filmet Lars Klevberg rendezte Blair Butler forgatókönyvéből, főszerepben pedig Kathryn Prescott, Mitch Pileggi, Grace Zabriskie, Tyler Young, Keenan Tracey, Samantha Logan, Priscilla Quintana, Madelaine Petsch és Javier Botet.

Polaroid poszter: újabb horrorfilm a láthatáron

The post Polaroid poszter: újabb horrorfilm a láthatáron appeared first on Filmnews.



Rihanna is feltűnik a Valerian új poszterén

Csak Luc Besson új, lélegzetelállítóan színes sci-fije, a Valerian és az ezer bolygó városa jött egy új poszterrel, amelyen nem csak a főszereplők kaptak helyet.

Rihanna is feltűnik a Valerian új poszterén

The post Rihanna is feltűnik a Valerian új poszterén appeared first on Filmnews.



Into The Badlands-térkép

Néha sajnálom, hogy ilyesmivel csak akkor lehetünk tisztában, ha felmászunk a honlapra.

Sőt, ott vannak érdekes dolgok, például digitális képregények karakterek elősztorijaival (Quinn, Sunny, MK), ez pedig a világról szóló oldal, különböző fegyverek és mozdulatok leírásával, meg ezzel a térképpel.

Into The Badlands-térképInto The Badlands-térkép



Drop the Mic w/ Riz Ahmed

James Corden ezúttal Riz Ahmeddel (The Night Of) csap össze egy oltáscsatában a The Late Late Show bevált szegmenségben. Videó a tovább mögött. A szegmens alapján bejelentett “sorozat”, vagyis celebvetélkedő 05.02-án kezd a TBS-en. Bővebben róla itt.



A végső fordulat

Az AMC-s Turn a 4. évadjával fog lezárulni, mivel a kaszát előre bejelentették, így elvarrják a főbb szálakat valószínűleg. Itt egy írás arról, hogy miért érdemes nézni az első amerikai kémekről szóló történetet. Ez pedig a plakát a lezáráshoz.

A végső fordulat



Délelőtti videó 5.: Good Witch

“Ma” kezd Amerikában a Good Witch 3. évadja, és előzetest hozzá csak a Hallmark oldalán találtam, de hiába tolom be a posztba az embed-kódot, nekem nem jeleníti meg a videó. Szóval, ha a tovább mögött nincs semmi, akkor ezen a linken lehet megnézni az 1 perces előzetest. (Á, mégiscsak meg, ha beleklikkelek a képbe, de a méretén nem tudok állítani…)

Egyébként ez is kritika, illetve ajánló nélküli sorozat a blogon. Ha valakinek lenne kedve írni róla, szívesen kirakjuk a mondandóját.



Délelőtti videó 4.: Sötét árvák 3. évad

Tudom, hogy már megy a 3. szezon itthon az Orphan Black-ből, de a tovább mögött azért megnézhető a szinkronos előzetese, úgyis ismétel az RTL Spike eleget.



Délelőtti videók 3.: The President Show

Már megvolt a héten a premierje (még nem láttam), és meglepetésemre elég jó kritikákat is kapott a Comedy Central-os The President Show, ami egy heti sorozat Anthony Atamanuik főszereplésével, aki Donald Trump-ot fogja alakítani – elég régi utánzója ő a mostani elnöknek. Amúgy egy beszélgetős műsorról van szó “Trump” műsorvezetésével, akinek a sidekick-je Peter Grosz lesz, Mike Pence-ként.

Eskü, hogy totál szkeptikusan álltam hozzá, és a paliról sem hallottam még, de marha jól csinálja, ld. a tovább mögött beharangozó előzetest (plusz két promót, egy részletet). És mivel a stílus stimmel, ez mindkét oldalnak is bejöhet, nem? Persze, ha politizált lesz a műsor, akkor nem ez lesz a helyzet.

Délelőtti videók 3.: The President Show

Hogy a sorozat milyen lesz, nem tudom, nekem egypoénos koncepciónak tűnik az, hogy Trump stílusában beszélgetnek, de hátha nem az. (A bónusz utolsó videó a The Daily Show-ból van, ahol ez a Trump Trevor Noah vendége volt.)



Délelőtti videó 2.: Twin Peaks

A Showtime kiadott egy promót (ez van a tovább mögött), amiben tényleg új képkockákat mutatnak a Twin Peaks felélesztéséből. Szereplőket nem igazán láthatunk, viszont hangulatképeket a városról igen.



Délelőtti videó 1.: Episodes

Basszus, ez legalább másfél év, vagy még annál is több. Amerikában augusztusban tér vissza az Episodes egy utolsó szezonra, de Angliában elvileg már májusban. Utóbbi azért ‘elvileg’, mert előzetest még nem látok hozzá (lehet, hogy van), de a tovább mögött megnézhető Matt LeBlanc komédiájának 5. évados promója.



Hírvasárnap – Sweet/Vicious-kasza! Z: The Beginning Of Everything 2. évad!

  • Premier: Sofia The First S4, Transformers: Robots in Disguise S4, Undercover Boss S8 (tavaszi), Ancient Aliens S10, Ginormous Food S2, Marriage Boot Camp S10, A Haunting S9 (tavaszi), My Cat From Hell S8 + Finálé: Rosewood S2 (vendégblogger?), Bring It! S4 + megvolt a Full Frontal with Samantha Bee-különkiadása, a Not The White House Correspondents’s Dinner
  • A “hét híre” volt az elmúlt napokban, hogy egy hacker csoport megzsarolta a Netflix-et, hogy ha nem fizetnek nekik, akkor elérhetővé teszik a neten az általuk megszerzett Orange Is The New Black 5. évadot. A Netflix nem fizetett – és tegnap ki is került a netre az Orange Is The New Black 5×01-5×10. (A hackerek mindezt egy posztprodukciós stúdió elleni támadásban szerezték meg még 2016 végén, és elmondásuk szerint ABC-s, FOX-os, IFC-s és NatGeo-s sorozatok is vannak náluk.) (Az már csak zárójeles kérdés, hogy mik lehetnek azok a sorozatot, amik már tavaly év vége óta készen vannak, és még nem kerültek képernyőre?)
  • Magyar premier – Prime: 05.11 Tyrant – A vér kötelez (Tyrant) 2. évad
  • Magyar premier – STORY4: 05.17 Hope klinika (Saving Hope) 2. évad
  • Az It’s Always Sunny in Philadelphia 13. évadja elég sokat fog késni, ha tartják a januári premiereket, akkor csak 2019-ben érkezik majd.
  • 8 rész erejéig fel akarják újítani a Roseanne című klasszikus szitkomot az eredeti készítő- és szereplőgárdával, szóval benne lenne  Roseanne Barr, John Goodman és Sara Gilbert is (és elvileg Laurie Metcalf). Az otthona az ABC, esetleg valamelyik streaming szolgáltató lehet.
  • Úgy tűnik, sikerült megegyeznie a The Big Bang Theory gyártójának Melissa Rauch és Mayim Bialik szerződéshosszabbításáról is, így a két színész a következő két évadban 500-500 ezer dollárt fog kapni epizódonként.
  • A History Channel 04.30-án és 05.01-jén egy két részes dokusorozatot ad le Superheroes Decoded címmel, amiben népszerű képregény-hősök eredetét vizsgálják meg.
  • A Turn 4. szezonja 06.17-én kezd az AMC-n. A Power 4. évadja pedig 06.25-én indul a Starz-on.
  • Az ABC-s The Gong Show című vetélkedő (rebootjának) műsorvezetője Tommy Maitland lesz. Amiben az a csavar, hogy elvileg Maitland Mike Myers egyik karaktere. Elvileg, de állítólag ezt az ABC nem erősítette meg.
  • Az MTV elkaszálta a Sweet/Vicious-t. A készítő, Jennifer Kaytin Robinson búcsúüzenete. Írja, hogy megpróbálják megmenteni, de… (Sajnos még mindig nincs kritikánk róla, biztos fogunk írni vagy kapunk majd, de a lényeg, hogy az MTV-s dráma az egyik tavalyi kritikuskedvenc volt.)
  • Az Amazon berendelte a Z: The Beginning Of Everything 2. évadját.
  • A Prison Break legutóbbi részének áldozata mond ezt-azt. És Paul Scheuring, a készítő is indokolja a döntését.
  • Tim Minear, a FEUD: Bette and Joan showrunnerje nyilatkozik a zárásról. Itt pedig Ryan Murphy, az executive producer beszél.
  • Josh Safran, a Quantico készítője beszél a legutóbbi epizódról. Itt is.
  • Interjú: Bryan Fuller és Michael Green + még egy (az American Gods készítői), Mike Judge (a Silicon Valley készítője), Steve Pemberton és Reece Shearsmith (az Inside No. 9 készítői), Noah Hawley + még egy (a Fargo készítője), Ron Howard (a Genius-pilot rendezője), Rahul Kohli (Jack Spheer – Supergirl),
  • Állandó szerep: Nasim Pedrad – People of Earth S2,
  • Vendégszerep: Tiffani Thiessen – American Housewife, Rockmund Dunbar – Scorpion, Anthony Ruivivar – Blue Bloods, Aasif Mandvi – Younger (visszatérő), Robert Craighead – Future Man (visszatérő),
  • A LifeTV és az OzoneTV új logói.
  • A Luc Besson-féle EuropaCorp TV a The French Detective című amerikai sorozatterven dolgozik, ami James Patterson regénye, a French Kiss: A Detective Luc Moncrief Mystery alapján készülne. A történet egy jóképű és sármos francia nyomozóról szólna, aki újrakezdésképp csatlakozik a New York-i rendőrséghez és egy fiatal, bronx-i latina nőt kap maga mellé társnak.
  • A EuropaCorp TV egyébként elég sok mindent fejleszt:
    • a Gray egy kémthriller David Baldacci készítésében,
    • a The Fence egy noir thriller Alexi Hawley-tól, ami két egymástól eltávolodott és igen diszfunkcionális kapcsolatot ápoló testvérről szól, akik kénytelenek átvenni apjuk zálogházát, majd rájönnek, hogy a fater volt Los Angeles legmenűbb orgazdája.
    • A Nos futurs (Our Futures) egy fekete komédia Arto Paasilinna könyve, az A Charming Mass Suicide alapján Fabrice Eboué készítésében. Ez pár szuicid barátról szólna, aki egy Franciaországot átszelő buszútra indulnak, ami számukra is a végállomást jelentené.
    • az Aux animaux la guerre Nicolas Matthieu regényének adaptációja lenne Alain Tasma rendezésében, amolyan skandináv Happy Valley, ami egy szegény iparvárosban játszódna, amelynek bezár a gyára, így több száz lakos munkanélkülivé válik.
  • Dokusorozat készül Aaron Hernandez-ről, a nemrég öngyilkosságot elkövető volt NFL-játékosról, akit gyilkosságért ítéltek el. A Geno McDermott-féle Blackfin produkciós cég már év eleje óta dolgozik rajta Dan Wetzel-lel, aki 4 éve ír a játékos ügyéről. A sorozat a tárgyalásról, a focista múltjáról és kettős életéről szólna.
  • A VH1 berendelt egy dokureality-t Ricky Martin-nal arról, hogy miképp készül fel Las Vegas-i tartózkodására, hiszen ottani rezidens fellépő lesz. (Bár engem jobban érdekelne, hogy milyen lesz a Scared Famous című horror reality, mely a leírás szerint arról szól, hogy tíz celebet bezárnak egy kísértetjárta házba, és csak egy juthat ki élve. Ahogy olvasom over the top rejtélyközpontú reality lesz, szóval talán hajazni fog a Whodunnit-ra?)
  • Mondjuk a Lance Bass műsorvezetésével készített ‘90s House reality is érdekes lehet ugyancsak a VH1-ra, amiben a 90-es évek körülményeit imitálva, mindenféle kütyük nélkül, de akkori divat és popkult (plusz celebcameók) közepette fognak lakni emberkék egy házban.


Szerdai amerikai nézettség (04.26)

(Múlt heti szerdai nézettség.) A Survivor továbbra is gyönyörűen teljesít, a Criminal Minds  makacsul ragaszkodik ehhez a szinthez, a Beyond Borders pedig stabil maradt. Az NBC-n a szünet ellenére is szinten maradt a Blindspot, az SVU és a Chicago PD viszont egy apró csökkenéssel tért vissza.

Az ABC komédiablokkja elég visszafogottan teljesített, amihez részben a Black-ish duplázása is hozájárult. A Modern Family nélkül nem annyira erős a sorozat, de azért magában is elég jól helytáll. A Designated Survivor tovább emelkedett, szépen kimászott a gödörből, amibe két hete került. Az Empire esése nem állt meg, de a Shots Fired jól tartja magát. A CW-n gyengélkedett az Arrow és a The 100, mindketten a mélypontjukat hozták.

Kábelen visszaesett a Fargo, a Greenleaf elvette tőle az első helyet. Az Underground stabil maradt, az Archer idei teljesítménye pedig meglepően gyenge önmagához képest. 26%-ot esett vissza a tavalyi szezon óta. Vajon ráuntak a nézők, vagy csak az évad tematikája nem jön be nekik?

Országos nézettségek és kábelsorozatos adatok a tovább mögött. Itt a top 150-es kábeles lista, csak csatornapremierekkel, ismétlések nélkül.

szerdai országos nézettségek

  1. Survivor (CBS, 20.00) – 8,49M; 18-49: 1.8, #2
  2. Criminal Minds (CBS, 21.00) – 6,91M; 18-49: 1.3, #T4
  3. Empire (FOX, 21.00) – 6,31M; 18-49: 2.1, #1
  4. Chicago PD (NBC, 22.00) – 6,27M; 18-49: 1.2, #T6
  5. The Goldbergs (ABC, 20.00) – 5,23M; 18-49: 1.4, #3
  6. Law & Order: SVU (NBC, 21.00) – 5,22M; 18-49: 1.1, #T9
  7. Designated Survivor (ABC, 22.00) – 5,11M; 18-49: 1.1, #T9
  8. Criminal Minds: Beyond Borders (CBS, 22.00) – 4,56M; 18-49: 0.8, #T12
  9. Speechless (ABC, 20.30) – 4,45M; 18-49: 1.2, #T6
  10. Black-ish (ABC, 21.00) – 4,42M; 18-49: 1.2, #T6
  11. Blindspot (NBC, 20.00) – 4,33M; 18-49: 0.9, #11
  12. Black-ish (ABC, 21.30) – 4,22M; 18-49: 1.3, #T4
  13. Shots Fired (FOX, 20.00) – 3,33M; 18-49: 0.8, #T12
  14. Arrow (CW, 20.00) – 1,36M; 18-49: 0.5, #14
  15. The 100 (CW, 21.00) – 812e; 18-49: 0.3, #15

szerdai kábeles nézettségek

  1. Greenleaf – 1,351M; 18-49: 0.35, # 1
  2. Fargo – 1,061M; 18-49: 0.32, # 2
  3. Adventure Time: Elements – 917e; 18-49: 0.24, #4
  4. We Bare Bears – 843e; 18-49: 0.18, #5
  5. Ben 10 – 840e; 18-49: 0.18, #6
  6. Underground – 494e; 18-49: 0.14, #7
  7. Archer – 476e; 18-49: 0.26, #3
  8. Nobodies – 320e; 18-49: 0.05, #11
  9. Lopez – 278e; 18-49: 0.07, #10
  10. Brockmire  – 233e; 18-49: 0.08, #9
  11. The Comedy Jam – 219e; 18-49: 0.11, #8
  12. Hollywood Darlings – 147e; 18-49: 0.04, #12
  13. Return of The Mac – 47e; 18-49: 0.01, #13


Elbáék + hol van már a The Dark Tower marketingje

Bocs sráck, de ez nagy csönd a sokadik dátumváltoztatással szerintem teljesne arról árulkodik, hogy rossz lesz a film. Tudom, mindenki reménykedni akar, de a film elvileg július 27-én érkezik itthon, amerikában augusztus 4, és még nincs hozzá rendes trailer, csak egy borzasztó minőségi kiszivárgott.

Most jött ez a kép elvileg, de 3 hónappal a premier előtt nem itt kéne tartani.

Mondjuk elvileg ez a héten változik, mivel valószínűleg végre jön a rendes trailer.

Elbáék + hol van már a The Dark Tower marketingje



Még egy Wonder Woman

Ezúttal Goddess a tv-spot címe, és nagyon pörgős és látványos adag a Wonder Woman filmhez. Fullon hasít a marketing.



Prison Break – Kezdett az 5. évad

A Prison Break meghatározó láncszeme volt a sorozatos pályafutásom kezdetének. Vele, illetve a Lost-tal és a Desperate Housewives-szal olyan trió rajtolt el a 2000-es évek közepén, amikre bátran ráhúzhatjuk a korszakalkotó jelzőt. Nála rögzült elsőként az is, hogy a back nine berendelést az írók milyen könnyedén tudják megoldani sztori szempontból. Szerintem sokunknál megvan az a jelenet, amikor Scofieldék meg akarnak szökni a Fox River Állami Fegyintézetből, azonban, amikor a zsilipet fel akarná emelni, hiba csúszik a gépezetbe. Az a hiba valójában még 9 résznyi pluszt takart. Valaki örült neki, Én személy szerint kevésbe, de beletörődtem a húzásba. Az első évadnál maradandót alkottak. Ez megkérdőjelezhetetlen. A folytatásnál már a pénzszerzés dominált – meg is látszik a minőségen, ám ettől függetlenül örültem a sorozat visszatérésének, mert bíztam, hogy visszarepítenek minket a gyökerekhez, amikor még a Prison Break egy gondosan megtervezett logikai játék volt.

Prison Break – Kezdett az 5. évad

A kezdés tagadhatatlanul korrektre sikerült. Abszolút ráéreztek az írók arra, hogy milyen tempót kell diktálniuk ahhoz, hogy egy lendületes évadnyitást könyvelhessenek el. 42 percében zajlanak az események. A részt indító összefoglaló elengedhetetlen eleme a startnak, ugyanis szükséges felfrissíteni a mi történteket. Bevallom, …a zárófilm kimaradt az életemből, azonban egy cseppet se éreztem azt, hogy hátrányban lennék. Gondosan adagolják az információkat, vannak az epizód alatt is visszacsatolások, így az írók megpróbálnak mindent a helyére tenni – ami egy olyan húzás, amit mindenképpen pozitívan él meg az ember. Mondjuk nincs más választásuk: ha nézőket szeretnének, akkor kellenek az emlékek.

A rész két szálon fut. Az elsőben T-Bag-et, talán az egyik legjobb badass karakterét veszik elő ennek a korszaknak. Kiengedik végre valahára a börtönből, azonban egy levél meglepő tartalma sokkolja. Egy rajzról vagy fotóról beszélünk, amin feltűnik az ifjú Scofield egy börtönablakban, amin kipillantva egy mecsetet láthatunk. Az eseménylavinát abszolút beindítja, fel is keresi Lincoln Burrows-t, hogy megossza a kéretlen levelét vele. Itt fűzik össze a másodikkal, majd hagyják, had teljesedjen ki mindkettő külön-külön ágon, hiszen Lincoln-nál elmarad a szívélyes fogadtatás – de hát ezt vártuk! Nincs semmi meglepő ebben. Halottnak hitt öccsének léte felkavarja.

Rohannak az írók az események mezején! Jól éreztem? Bátran vonjuk le ezt a következtetés, mert event sorozat révén sokkal kevesebb idejük lesz a sztori mesélésre, amit a nyitányban éreztettek is. Zajlottak a történések, indokolatlan időhúzós jelentről pedig be se tudok számolni, pedig kétszer néztem az 5×01-et, hogy mélyebb kritizálásba kezdhessek. Gondosan összerakták, néhol inkább azt jött át, hogy hajtja őket a tatár. Igazából a tatár jelenpillanatban Scofield volna, őt pedig – még ha az utolsó másodpercekben is, de – meg kellett mutatniuk a nézőknek, hiszen visszatért a Fox egykori zászlóhajósa. (Mellett a Blindspot-os csajnak a tetkói butaságok.)

Prison Break – Kezdett az 5. évad

A Prison Break mondanivalója nem más, mint az, hogy minden okkal történik. Kellett Lincoln-nak a fenyegetettségi helyzet, máskülönben a T-Bag által kapott rajzot elengedte volna rossz tréfa gyanánt. Jó volt újra azt látni, hogy Sarah se az a fajta újraházasodott özvegy, aki a lelkibékéjét keresi, valamint nem ismeri fel azt a fajta helyzetet, amikor ténylegesen fenyegetettségben a családja. Jól operáltak a karakterek jellemeivel. A múlt abszolút nem törlődött ki, sikerült ennyi év kihagyását követően „újraéleszteni” a karaktereket, mint ha csak hibernálták volna őket.

Egyelőre nem teljesen értem, miért akarják eltűntetni Michael-t a valóéletből. Sok kérdés merül fel, hiszen már réges-régen megölhették volna, még sem tették?! Miért? Vagy csak annyira jól eltűnt, hogy senki sem talált rá? Kétlem, legalábbis ahogy Lincoln-t lekövették, az nagyon adta magát. (A 24 eleganciáját éreztem ilyen téren.) Az egész folyamat profizmusra vall, amitől pedig a kérdéseim még nagyobb súlyt kapnak. Bízom abban, hogy nem kell sokat várni a válaszokra, tanultak az előző 2 évad gyengeségiből, és most méltó módon hozzák vissza a testvérek szabadulóművészetét a valóéletbe. Nem lesz egyszerű mutatvány, de – event jelleg révén – nincsenek is nehéz helyzetben – már ha az ötletlufit a kipukkadás fenyegeti.

Prison Break – Kezdett az 5. évad

Részemről jöhet a folytatás. Pörgős történetet kapunk régi – emlékezetes – arcokkal, akik abszolút felidézték az első etap feelingjét. Jó volt újra látni a Fox River-t, a visszakapcsolással pedig az írók jelezték felénk, hogy bizony érdemes lesz a részletekre odafigyelni, mert hiba van ott a Blindspot az NBC-nek, ahol hasonlóan a tetoválás a sztori egyik alappillére, ők előbb feltalálták a „spanyolviaszt”. Száz szónak is egy a vége… abszolút pozitívként éltem meg a felélesztését, többet kaptam a vártnál, így nem kérdéses a folytatása.



The Simpsons-főcím a’la The Big Bang Theory

A tovább mögött ott van a következő The Simpsons-epizód főcíme, vagyis couch gag-je, ami a The Big Bang Theory-re kacsint rá, ugyanabban a stílusban készült el, csak épp Simpsons-tematikával.



Berendelés-/Kaszaindex (22.)

(Előző heti állás.) Az NBC az utolsó két rész előtt lekapta műsorról a Powerlesst, ami, mint tudjuk, nemhivatalos kaszát jelent. Persze, miután múlt héten hivatalosan is a csatorna legkevésbé nézett sorozatává vált, nem is volt kérdéses a sorsa. (Feltűnt, hogy a szombatra száműzött Training Day-t nem soroltam ugyanebbe a kategóriába, amikor eltüntették az eredeti sávjából, így ezt most pótolom). Bemutatkozott a Great News is, egyelőre azonban még nehéz belőni a szintjét, minden attól függ majd, hogyan teljesít a következő hetekben, így (?)-lel kezd.

Az ABC-n a Quantico már zsinórban két 0.5-öt is hozott, így ismét lefokozom valószínű kaszává: egyszerűen nem látok okot amiért folytatni kellene, jövőre már 0.3-akat hozna. Hasonló cipőben jár a CBS-en is az Elementary: a múlt heti 0.5 után itt sem hiszem, hogy bármilyen járulékos bevétel elég lenne ahhoz, hogy megkövetelje a berendelést, így neki is jár a (-). Aztán legfeljebb majd meglepődünk, ha mégis folytatják őket.

A FOX-on újabb két sorozat csatlakozott a fejtörést okozó bizonytalan sorozatok klubjába: újabban a Brooklyn Nine-Nine és a The Last Man on Earth is gyengén teljesít (előbbi különösen), ami miatt már ők sem érezhetik magukat teljes biztonságban. Itt tényleg olyan apróságokon is múlhat a berendelés, mint pl. hogy melyik sorozat nem süllyedt még le 0.7-re. A Making History sorsa viszont elég egyértelműnek tűnik, az újabb mélyponttal most már 99% a kasza esélye, így jár neki az (X).

A CW-n az iZombie semmi hasznot nem húzott a The Flash felvezetéséből, ami azért picit aggasztó lehet a folytatásra nézve. Egyelőre nincs veszélyben, de ha a továbbiakban a The Originals erősebbnek bizonyul nála, akkor még változhat a zombi fekvése. Érdekes egyébként látni, hogy ha nem lennének a DC-sorozatok és a Supernatural, akkor a CW szinte eltűnne a térképről.

A tovább mögött a jelenlegi állás 2017. április 28-cal bezárólag, 18-49-es korosztály alapján. A zárójelben a (++) várható berendelést, a (+) valószínű berendelést, a (?) bizonytalan helyzetet, a (-) valószínű kaszát, a (X) pedig várható kaszát jelöl. A lefokozott státuszú sorozatok pirossal, az “előléptetett” szériák pedig zölddel vannak jelölve. Kék szín jelzi a ranglistán való előrelépést, barna pedig a lecsúszást.

ABC (csatornaátlag: 1.13) (-0,0%)

  1. Modern Family – 2.17 (++)
  2. Grey’s Anatomy – 2.09 (berendelve)
  3. The Goldbergs – 1.77 (++)
  4. Speechless – 1.61 (++)
  5. Black-ish (3. évad) – 1.54 (++) 
  6. The Middle – 1.53 (berendelve)
  7. Scandal – 1.48 (berendelve) 
  8. American Housewife – 1.47 (++) 
  9. How to Get Away with Murder – 1.30 (berendelve) (előző helyezés: 10.)
  10. Designated Survivor – 1.29 (++) (előző helyezés: 9.)
  11. Fresh Off the Boat – 1.19 (++)
  12. Last Man Standing (péntek) – 1.15 (++)
  13. Imaginary Mary – 0.97 (-) 
  14. Once Upon A Time – 0.95 (+) 
  15. The Real O’Neals – 0.93 (-)
  16. Dr. Ken (péntek) – 0.88 (?) 
  17. Notorious – 0.86 (kasza)
  18. Secrets and Lies – 0.76 (X)
  19. Marvel’s Agents of SHIELD – 0.75 (?)
  20. The Catch – 0.69 (-) 
  21. Quantico – 0.69 (-)
  22. Conviction – 0.65 (kasza)
  23. Time After Time – 0.54 (kasza)
  24. When We Rise – 0.52 (mini)
  25. American Crime – 0.38 (X)

NBC (csatornaáátlag:  1.15) (-0,9%)

  1. This is Us – 2.68 (berendelve)
  2. Chicago Fire – 1.57 (++)
  3. Law and Order: SVU – 1.39 (++)
  4. Chicago PD – 1.39 (++) 
  5. The Good Place – 1.35 (berendelve) 
  6. Chicago Med – 1.24 (++) 
  7. Superstore – 1.15 (berendelve) 
  8. Chicago Justice – 1.13 (+) 
  9. Great News – 1.10 (?)
  10. Timeless – 1.10 (?)
  11. Blindspot – 1.06 (?) 
  12. Taken – 1.02 (?) 
  13. The Blacklist – 1.02 (+)
  14. Trial & Error – 0.92 (?) 
  15. Grimm (péntek) – 0.82 (utolsó évad)
  16. Shades of Blue – 0.77 (berendelve) 
  17. The Blacklist: Redemption – 0.75 (X) 
  18. Emerald City (péntek) – 0.72 (X) 
  19. Powerless – 0.71 (kasza) 

CBS (csatornaátlag: 1.21) (-0,8%)

  1. The Big Bang Theory – 3.15 (berendelve)
  2. NCIS – 1.76 (berendelve)
  3. Kevin Can Wait – 1.65 (berendelve)
  4. Bull – 1.53 (berendelve) 
  5. The Great Indoors – 1.47 (?) 
  6. Mom – 1.43 (berendelve)
  7. Criminal Minds – 1.38 (berendelve)
  8. NCIS: Los Angeles – 1.35 (berendelve)
  9. 2 Broke Girls – 1.31 (?) 
  10. Man with A Plan – 1.28 (berendelve) 
  11. Life in Pieces – 1.27 (berendelve) 
  12. Superior Donuts – 1.22 (berendelve) 
  13. Scorpion (3. évad) – 1.21 (berendelve)
  14. NCIS: New Orleans (3. évad) – 1.20 (berendelve)
  15. Hawaii Five-0 (péntek) – 1.17 (berendelve)
  16. Blue Bloods (péntek) – 1.16 (berendelve)
  17. MacGyver (péntek) – 1.08 (berendelve)
  18. The Odd Couple – 1.02 (X)
  19. Code Black – 0.97 (?)
  20. Madam Secretary (3. évad) – 0.92 (berendelve)
  21. Pure Genius – 0.86 (X)
  22. Criminal Minds: Beyond Borders – 0.84 (-) 
  23. Elementary – 0.66 (-) 
  24. Doubt – 0.66 (kasza) 
  25. Training Day – 0.62 (kasza) 
  26. Ransom – 0.43 (?)

FOX (csatornaátlag: 1.10) (-0,9%)

  1. Empire – 2.90 (berendelve)
  2. The Simpsons – 1.89 (berendelve)
  3. Lethal Weapon – 1.57 (berendelve) 
  4. 24: Legacy – 1.40 (?) (pilot nélkül: 0.97
  5. Star – 1.34 (berendelve)
  6. Family Guy – 1.33 (++) 
  7. Son of Zorn – 1.29 (?) 
  8. The Mick – 1.13 (berendelve) (előző helyezés: 9.)
  9. Gotham (3. évad) – 1.13 (++) (előző helyezés: 10.)
  10. Prison Break – 1.11 (?) (előző helyezés: 8.)
  11. Lucifer – 1.10 (berendelve)
  12. Bob’s Burgers – 0.98 (berendelve) 
  13. Brooklyn Nine-Nine – 0.96 (?) 
  14. Shots Fired – 0.93 (?)
  15. New Girl – 0.93 (?) 
  16. The Last Man on Earth – 0.92 (?) 
  17. Pitch – 0.83 (X) 
  18. Bones – 0.81 (utolsó évad) 
  19. APB – 0.78 (X) 
  20. Making History – 0.71 (X)
  21. The Exorcist (péntek) – 0.68 (?) 
  22. Rosewood – 0.66 (-) 
  23. Scream Queens – 0.61 (X) 
  24. Sleepy Hollow (péntek) – 0.50 (X)

CW (csatornaátlag: 0.45) (-2,2%)

  1. The Flash (3. évad) – 1.07 (berendelve)
  2. Supergirl – 0.77 (berendelve)
  3. Legends of Tomorrow – 0.64  (berendelve)
  4. Arrow – 0.64  (berendelve)
  5. Supernatural – 0.61 (berendelve)
  6. Riverdale – 0.39 (berendelve)
  7. The Vampire Diaries (péntek) – 0.38 (utolsó évad) 
  8. Jane the Virgin (3. évad) – 0.36 (berendelve)
  9. The 100 – 0.35 (berendelve) 
  10. The Originals – 0.35 (+) 
  11. iZombie – 0.32 (+)
  12. Frequency – 0.27 (-)
  13. No Tomorrow – 0.26 (-)
  14. Reign (péntek) – 0.21 (utolsó évad)
  15. Crazy Ex-Girlfriend (péntek) – 0.21 (berendelve)

CSATORNALISTA

  1. CBS – 1.21
  2. NBC – 1.15
  3. ABC 1.13
  4. FOX – 1.10 
  5. CW – 0.45