Monthly Archives: február 2015



Moziba be! – Will Smith a csúcsra tör, a Manieggs a várakozások alatt teljesít

Könnyed, de felejthető szórakozást ígér a Will Smith és Margot Robbie főszereplésével készült Focus: A látszat csal, a Manieggs – Egy kemény tojás bosszúja kisebb csalódás, a Shaun, a bárány – A film mindent tud, amint egy stop-motion animációnak tudni kell. Mozikban Alice Rohrwacher második filmje, a remek Csodák, de a dokumnetumfilek kedvelői is megtalálhatják számításaikat a Németh Miklós politikai tevékenységét feldolgozó 1989 – Határon-ban.

Focus: A látszat csal

A Focus kimondva, kimondatlanul az a film, amellyel Will Smith bebizonyíthatja, hogy még mindig ott a helye a legnagyobb hollywoodi sztárok között. Erről ugyan elsősorban a közönség, és nem a kritikusok fognak dönteni, de az már most látszik, hogy nem lesz bukás a dologból. A Focusra minden bizonnyal nem a sablonos, bejáratott és nem túl meglepő fordulatokban bővelkedő története miatt fogunk emlékezni, azonban két karizmatikus főszereplője nagyjából elég arra, hogy biztosítsák az egyszeri kikapcsolódást. Egy ilyen, két szereplőre épülő produkciónál mindig az az első, hogy mennyire működik az összhang a színészek között. Nos, Smith és Margot Robbie párosánál láttunk már erősebbet is, ennek ellenére a film szórakoztató tud maradni, így aki kedveli a svindleres tematikát, és csak egy laza kis kikapcsolódásra vágyik, megtalálhatja benne a számítását.

Manieggs – Egy kemény tojás bosszúja

Nagyon vártuk már Miklósy Zoltán és Herko Attila  produkcióját, de bármennyire is szurkoltunk neki, nem tudtunk megszabadulni a keserű szájíztől. De kezdjük az elején. Az ötlet kapásból dicséretes, az animáció minőségére nem lehet panasz, csakhogy, és végül ezen áll, vagy bukik a dolog, a forgatókönyv olyan hiányosságokkal és gyermekbetegségekkel bír, melyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Ez az a dolog, amit nem lehet kispórolni. Paródiáról van szó? Papíron igen, csakhogy ez sem könnyű műfaj, ugyanis le kell menni az alapokig, és úgy kell a zsáneren csavarni, hogy világos maradjon, mire megy ki a játék, de felismerhetőek legyenek az ismertetőjegyek, és közben az egész szórakoztató maradjon. Ez egy komoly írói kihívás, nem véletlenül találkozunk ilyen ritkán a műfajjal, a Manieggs pedig sajnos elvérzik a történeten és a bárgyú, többször is erőltetettnek tűnő poénokon. A film mögött álló csapat tehetsége azonban kétségbevonhatatlan, így reméljük, hogy nem utoljára hallottunk rólunk.

Shaun, a bárány – A film

A Wallace és Gromit alkotói ismét egy rendkívüli animációs filmmel rukkoltak elő. A Shaun a bárány egy szívmelengető, szórakoztató stop-motion kaland, amit bármelyik korosztálynak bátran merünk ajánlani. A filmben egyetlen dialógus sem hangzik el, mégis, sokkal többet mond, mint a legtöbb hollywoodi produkció. Remek, aranyos történet, kiváló megvalósítás és első osztályú humor, ehhez aligha kell bármit is hozzátenni. Garantáltan nem fog csalódást okozni.

Csodák

Alice Rohrwacher második filmjével ismét maradandót alkotott, nem véletlenül nyerte el Cannes-ban a zsűri díját. A Csodák egy gyönyörű felnövés dráma, egyszerre rendkívül személyes, és mégis univerzális. Az érzelmes rendezést az ízléses operatőri munka és remek színészi alakítások egészítik ki, az európai filmek rajongóinak aligha javasolhatnánk jobb filmet a hétvégére.

1989 – Határon

Anders Østergaard és Erzsébet Rácz filmje a Németh Miklós politikai tevékenységét dolgozza fel meglepően újszerű, izgalmas ámbár néhol inkoherens narratívával. Persze nem feltétlenül jogos egy dokumentumfilm esetében felróni, hogy helyenként alaposan a leegyszerűsíti a politikai színtér eseményeit, de a megítélésünk szerint ez a rendezői koncepció sajátja. Hogy ez elkerülhető-e vagy sem, azzal kapcsolatban persze már nehéz lenne állást foglalni.  Az 1989 – Határon mindenesetre egy szórakoztató, hiteles krónika Németh miniszterelnökségéről, mely a történet lekerekítésének céljából időnként kevéssé árnyalja az eseményeket, de az ötletes megvalósítás kárpótol a hiányosságokért.   

 



Harrison Ford rábólintott a Szárnyas fejvadász 2-re

Bár egy ideje már sejteni lehetett, Harrison Fordvégül aláírt a Szárnyas fejvadász folytatásához.
Rick Deckard szerepében Harrison Ford visszatér a Szárnyas fejvadász második részében. A film forgatási munkálatai 2016 nyarán kezdődnek meg. A kultikus első felvonást jegyző Ridley Scott nem tér vissza a rendezői székbe, a filmet a hazánkban is bemutatott Fogságban direktora, az Oscar-díjra is jelölt Denis Villeneuve készíti. A produkció forgatókönyvét az eredeti szkripten is dolgozó Hampton Fancher írta.
A Szárnyas fejvadász 2049 történetéről egyelőre nem sokat tudni, annyit azonban biztosra vehetünk, hogy a sztori az első rész után több évtizeddel játszódik majd.
Scott egy a Varietynek adott tavaly novemberi interjúban elmondta, hogy Harrison Ford karaktere, Rick Deckard csak a film utolsó harmadában fog megjelenni, ugyanis a fő történetszál egy fiatalemberről szól majd, aki Deckard keresésére indul.
A Philip K. Dick 1968-as, Álmodnak-e az androidok elektronikus bárányokkal című könyvén alapuló Szárnyas fejvadász nem volt kasszasiker az 1982-es bemutatását követően, de az évek során mégis kultikus státuszra tett szert. Manapság minden idők legjobb sci-fijei között tartják számon.



Elhunyt Leonard Nimoy

83 éves korában elhunyt az eredeti Star Trek  sorozat Mr. Spockja, Leonard Nimoy.
A színész-rendező múlt héten került kórházba, de már hosszú ideje betegeskedett. Halálát obstruktív légúti betegség okozta. A színész állítása szerint betegségét korábbi szenvedélye, a dohányzás okozta.
A Star Terk-béli kollégája, William Shatner a twitter csatornáján az alábbi sorokkal emlékezett meg a színészről:
“Úgy szerettem, mintha a testvérem lett volna. Hiányozni fog a humora, a tehetsége és a szeretetre való képessége.”
Nimoy 1931. március 26-án született. Színész pályafutását az 50-es évek elején kezdte, de világhírnévre a Star Trek  című sorozat félig ember, félig vulkáni főszereplőjeként tett szert. A színész karrierje ezt követően összefonódott a karakterével, két Star Trek filmet pedig rendezőként is jegyzett. Jelölték Emmyre, több produkcióhoz is kölcsönözte a hangját, verseskötetet és önéletrajzi könyveket jelentetett meg, fotóalbumot adott ki, de zenei album is fűződik a nevéhez.
Bár 2009-ben visszavonult a filmezéstől, elmúlt években olyan sikerszériákban cameózott, mint az Agymenők vagy A rejtély, de feltűnt a J.J. Abrams rendezésében készült Star Trek rebootjában is.
Leonard Nimoy popkultúrára gyakorolt hatása voltaképpen felbecsülhetetlen. Nyugodjon békében.



Lady Gaga kapta az egyik legütősebb sorozat főszerepét

A Grammy-díjas Lady Gaga játssza az Amerikai Horror Story: Zártosztály ötödik évadának egyik főszerepét.
Az énekesnő elsőként csatlakozott az FX nagysikerű szériájának ötödik évadához. A hírt Gaga a Twitteren osztotta meg a rajongóival. A széria négy évadának főszerepét Jessica Lange játszotta, aki azonban tavaly bejelentette, hogy kiszáll a sorozatból.
Ryan Murphy, az antológia sorozat egyik atyja örömmel szerződtette Gagát a sorozathoz, ugyanis bevallottan nagy rajongója az énekesnőnek. Ő írta és rendezte a Fox Glee – Sztárok leszünk! című sorozatának a Lady Gaga munkássága előtt tisztelgő részét.
Gagának nem ez az első filmes munkája, azonban jelentősebb, színészi kvalitásokat igénylő szerepeket korábban még nem játszott. Az előadóművészt korábban olyan produkciók mellékszerepiben láthattuk, mint a Machete gyilkol  és a Sin City: Ölni tudnál érte.
Az Amerikai Horror Story: Zártosztály ötödik, Hotel alcímet kapó évadának további szereplőiről egyelőre nincsenek információk, ahogy jelenleg még azt sem tudni, kit alakít majd az énekesnő. Az új évad premierje ősszel várható.



Újabb díjat kapott Reisz Gábor filmje

A közelmúltban ünnepelte a stáb, hogy a VAN-t már több mint 50 ezren látták idehaza, de ismét van ok az örömre: a produkciót ezúttal Szibériában tüntették ki.
A VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan újabb díjjal gazdagodott, ezúttal a Hanti-Manszijszkban megrendezett Spirit of Fire nemzetközi filmfesztiválon. Reisz Gábor diplomafilmjét Bronz Tajga díjjal tüntették ki.
A 13. alkalommal megrendezett fesztiválon 18 pályakezdő rendező filmjeit szemlézte a zsűri, melynek elnöke az orosz rendező, Alekszej Fedorcsenko volt.
A VAN a tavalyi év egyik legnépszerűbb magyar filmje volt, a kritikusokon túl a közönség körében is nagy sikert aratott. Az alkotásra több mint 50 ezer jegyet váltottak idehaza, mellyel költésgeinek sokszorosát hozta vissza.
 



Ötödszörre is visszatér Schwarzenegger T-800-a

Jövőre forog az hatodik Terminator-film, melyben az addigra hetven éves Schwarzenegger is szerepelni fog.
Arnold Schwarzeneggert idén nyáron ismét a T-800-as kiborg szerepében láthatjuk Alan Taylor Terminátor: Genisys című filmjében, azonban a legfrissebb információk szerint nem ez lesz a franchise utolsó filmje, melyben a testépítő legenda is szerepelni fog. Kalifornia korábbi kormányzója a The ArnoldFans-nek elmondta, hogy a 2016-ban forgatandó következő Terminator-filmből is kiveszi a részét.
Schwarzenegger – beleszámítva a hamarosan mozikba kerülő epizódot – a franchise eddig hat részéből ötben szerepelt, de a digitális trükköknek köszönhetően a 2009-es, az előző kultikus epizódokhoz képest nem túl sikeres Terminátor – Megváltásban is feltűnt.
A következő Terminator moziról nem sokat lehetett hallani eddig, és a színész most sem árult el részleteket. Annyi azonban jó eséllyel megtippelhető, hogy a széria következő része valamikor 2017-ben debütálhat.
A Terminátor: Genisys, melyben Schwarzenegger mellett olyan színészeket láthatunk, mint J.K. Simmons, Jai Courtney, Jason Clarke vagy Emilia Clarke 2015. július 1-től kerül a mozikba. 



Ma este startol a Cseh és Szlovák Filmkarnevál a Toldiban

Ma este nyitja meg kapuit a Cseh és Szlovák Filmkarnevál a budapesti Toldi moziban. A háromnapos rendezvényen az érdeklődők többségében cseh-szlovák koprodukciós filmeket tekinthetnek meg.
A fesztivál keretein belül 7 film kerül vetítésre, melyek között játék- és dokumentumfilmek is helyet kaptak. A produkciók közös jellemezője, hogy személyes hangvételben, erős társadalmi háttérábrázolással bírnak.
A fesztivált a Fair Play című sportdráma nyitja meg, melynek főszerepében Bárdos Juditot láthatjuk. A film a csehszlovákiai élsportolók világába kalauzolja el a nézőket. Bemutatásra kerül a számos nívós szakmai díjjal jutalmazott Cesta ven, egy rendhagyó dokumentumfilm, a Bohumil Hrabal Így történt, hogy… címmel, a  Líbánky, az Elnökjelölt című politikai thriller, az egyik legnépszerűbb szlovákiai dokumentumfilmes, Péter Kerekes  66 szezon című munkája, valamint a fiatal szlovákiai magyar rendező, Molnár Csaba filmje, A rendes ember is.
A február 25-28. zajló fesztivál részletes programja a linkre kattintva érhető el.  



A The Walking Dead inspirálta az új Szellemirtók-rebootot

A női főszereplőkkel készülő Szellemirtók film rendezője, az eredetitől félelmetesebb rebootot ígér.
a The Walking Dead-et készítő AMC műsorának vendége volt, ahol elmondta, hogy a rendezésében készülő Szellemirtókra nagy hatással volt a csatorna kultikus hírnevű szériája, írja a The  Guardian.  
“Be kell vallanom, nagyon inspirált a sorozat. Tetszik, ahogy a készítők játszanak a veszéllyel, az ijesztegetéssel, de maga az ötlet, hogy az egész egy állandó menekülés is nagyon bejön. Ez egy olyan része a dolognak, amit szeretnék belecsempészni a Szellemirtók rebootba. Nagyon sokat merítettem a The Walking Dead-ből.”
Hogy ez pontosan mit is jelent, csak akkor dől el, amikor már mozikba került a film, és bár a rendező ijesztőbb produkciót tervez, mint az eredeti volt, az Empire magazinnak adott decemberi interjújában elmondta, úgy szeretné elkészíteni a filmet, hogy a fiatalabb korosztálynak is esélye legyen megnézni.
“Azért készítek sok korhatáros vígjátékot, mert azt akarom, hogy őszintének érződjön a film. De a Szellemirtókban ez az aspektus nem annyira domináns. Szívesen leforgatnám korhatárosnak, de nem fogom, meg kell oldanunk PG-13-as besorolással.”
A 2016. július 22-én bemutatásra kerülő film főbb szerepeiben olyan színésznőket láthatunk majd, mint Kristen Wiig , Melissa McCarthy, Kate McKinnon és Leslie Jones.



Sigourney Weaverrel készül az Alien 5

Az ide év eddigi legnagyobb meglepetése a Neill Blomkamp rendezésében készülő Alien 5 bejelentése volt, arról azonban eddig csak találgatások folytak, hogy a franchise korábbi főszereplője, Sigourney Weaver visszatér-e a következő részben.
Blomkamp már hosszú ideje tervezgette a filmet, de a döntő elhatározásra a Chappie forgatásán jutott, ahol alkalma volt együtt dolgozni Sigourney Weaverrel.
A rendező az Entertainment Weeklynek adott interjújában elmondta, hogy már a Chappie munkálatai közben is a következő Alien filmen agyalt, melyben szinte biztosan fel fog tűnni Weaver. Legalábbis erre utalt, amikor azt mondta, hogy az sztorin való ötletelés közben azt tartotta szem előtt, hogy a történetben helyet találjon Weavernek.
Sajnos Blomkamp nem avatta be a magazin olvasóit a sztoriba.
A rendező, aki eddig megpróbált távol maradni a hollywoodi szuperprodukcióktól, nem először került egy népszerű franchise megfilmesítésének közelébe. Korábban a Halo című nagysikerű videojáték megfilmesítésén dolgozott, melynek produceri teendőit Peter Jackson látta volna el, azonban kreatív nézetkülönbségek miatt visszalépett a projekttől. Reméljük, hogy ezúttal megegyezésre fog tudni jutni a Fox-szal.
Az egyelőre Untitled Neill Blomkamp/Alien Project előreláthatólag 2017-ben kerülhet a mozikba. 



Jamie Dornan nem vállalja A szürke ötven árnyalata folytatását?

Miközben a stáb örül, ugyanis hivatalossá vált, hogy A szürke ötven árnyalata lett minden idők legjövedelmezőbb korhatáros filmje, rezeg a léc, ugyanis Jamie Dornan kiszállhat a franchise-ból.
Épp a múlt héten számoltunk be arról, hogy gyűlnek a sötét fellegek A szürke ötven árnyalatának folytatása körül, újabb pletyka ütötte fel a fejét, mely szerint Jamie Dornan köszöni, nem kér a második részből. A hírt egy ausztráliai magazin, az NW szellőztette meg.
A lapnak egy belsős informátor elmondta, hogy a dolog hátterében egyrészt a színész felesége, Amelia állhat, aki nem volt kimondottan boldog a film explicit szexjeleneteitől. Dornan állítólag biztosította feleségét arról, hogy a film sikere semmin nem fog változni, azonban a produkció premierje után a színész nők millióinak szemében igazi szexszimbólummá vált.
Azonban a dolog ettől kicsit összetettebb, ugyanis a híresztelések szerint Dornan és filmbéli partnere, Dakota Johnson egyáltalán nem jött ki a forgatáson. Az informátor szerint a színész kolléganőjét hibáztatja, amiért nem alakult ki köztük a kémia.
A hír hallatára a rajongók a közösségi média felületein dühösen adtak hangot nemtetszésüknek.  
Dornan karrierje a filmet követően egy csapásra meredeken emelkedő pályára állt, és bár a film nem győzte meg a kritikusokat, elképzelhető, hogy van az az összeg, amiért újra a kamerák elé állhat.
 



Elkészülhet a Sráckor 2

Az idei Oscar-gála kétségkívül legnagyobb vesztese Richard Linklater 12 éven át forgatott Sráckor című filmje volt, ez azonban nem akadálya annak, hogy elkészülhessen a folytatás.
Meglepő fordulat állt be Linklater elképzeléseiben, ugyanis bár a Sráckor sundance-i premierje óta azt hajtogatta, hogy nem érdekli egy esetleges második rész elkészítése, egy friss podcast interjúban már arról beszélt, nem kizárt, hogy elkészülhessen a Sráckor 2.
Az interjúból az is kiderült, hogy a filmre nem kéne újabb 12 évet várnunk, valamint a produkció felépítése az első részéhez hasonló lenne. Amikor a rendezőt arról kérdezték, ugyanazzal a stábbal készítené-e el a második részt, elmondta, hogy örülne neki, de nem ez lenne az elsődleges szempont, ugyanis a mondanivaló, amit a történettel ki szeretne fejteni, előrébb való ettől.
A rendező egyébként a következő, Everybody Wants Some!! című filmje bevallottan a Sráckor spirituális folytatása lesz, ugyanis a története ott feszi fel a fonalat, ahol legutóbbi alkotása véget ért.  



Visszatér gyökereihez az Argo 2

Bár az utóbbi időkben sokat lehetett hallani az Argo 2 körüli problémákról, filmje új előzetest kapott.
Bár még be sem mutatták, az Argo 2 már most elég komoly múlttal rendelkezik. Árpa a filmet először közönségi finanszírozással akarta leforgatni, azonban az ízelítő előzetesek ellenére a dolog végül nem jött össze. A film premierjét eredetileg 2014. április 3-ra tűzték ki, de az utómunkálatok miatt a premier szeptember 11-re tolódott. Ezt ősszel újabb csúsztatás követte, amikor arról szólt a fáma, hogy az produkció október 23-án debütálhat a mozikban. Végül eljött az újév is, a filmről pedig semmit nem lehetett hallani. A legfrissebb információk szerint azonban már nem kell túl sokat várnunk, ugyanis ha minden a tervek szerint halad, április 30-án végre megérkezik a sokak által várt folytatásfilm.
Az új előzetesből kiderült, hogy a második részre szinte kivétel nélkül feltűnnek az Argo főszereplői, és a film humorában is visszatér a gyökereihez. Bár az előzetesen 12-es karika virít, a film még nem kapott hivatalos korhatár besorolást, az azonban valószínűnek tűnik, hogy az Argo 2 nem ússza meg a 18-as karikát.
Az Argo 2-t az InterCom forgalmazza. A rendező korábbi nyilatkozatában elmondta, hogy legalább 150 ezer nézőt szeretne a mozikba csábítani, de a cél, hogy nagyobb nézettséget könyvelhessen el mint a tavalyi év magyar sikerprodukciója, a Megdönteni Hajnal Tímeát.
 



Kult- kedd: Az Apokalipszis most kulisszái mögött

Miért nem George Lucas rendezte a filmet? Miért vett fel jelzálogot Francis Ford Coppola? Miért támadt rá Martin Sheen a rendezőre, és miért akarták eltitkolni a színész szívrohamát? És vajon mennyit ártott a produkciónak az iszákos és elhízott Marlon Brando? Kult-rovatunk legújabb részében az Apokalipszis most kulisszái mögé nézünk be.
A történet
A saigoni CIA azt a parancsot adja Williard kapitánynak, hogy szabaduljon meg egy őrült ezredestől, aki magánháborúba kezdett, miután felállította saját seregét és kiépítette hatalmát. Williard útja a háborús zónában egyre inkább egy rémálomhoz kezd hasonlítani.
A film forgatókönyvét Francis Ford Coppola és John Milius Joseph Conrad Heart of Darkness című regénye alapján írta, de számos ponton eltér az alapműtől. Magát a kötetet a szerző saját élményei inspirálták, a film azonban nem Vietnámban, hanem Közép-Afrikában játszódik.  Coppola és írótársa több más szerzőtől is merítettek, azonban a rendező a különbségek ellenére is tartotta magát ahhoz, hogy a szkriptet Heart művének szellemében írta.
George Lucas terve

A filmet eredetileg John Milius forgatókönyvéből George Lucas rendezte volna. Lucas egy áldokumentumfilmet képzelt el, mely Nyugat-Vietnamban játszódott volna úgy állítva be az eseményeket, mintha azok még a háború kellős közepén történnének. A produceri teendőket Coppola látta volna el, azonban nem sikerült megegyeznie a Warner Bros.-szal, melyet követően felhagyott a tervével, és elfogadta A keresztapa rendezői székét. Mire mindkét rendező olyan hírnévre tett szert, hogy a hollywoodi stúdiók bátran áldozzanak a filmtervükre több millió dollárt, Saigon elesett, Lucast pedig lekötötték a Star Wars IV. – Egy új remény munkálatai. A rendező végül áldását adta arra, hogy Coppola egyedül készítse el a filmet.
A forgatási problémák

A sötét fellegek már a forgatás elején ott gyülekeztek a produkció felett. Amikor Coppola megkérdezte mentorát, Roger Cormant a Fülöp-szigeteki forgatással kapcsolatban, Corman a változékony időjárásra hivatkozva eltanácsolta őt a dologtól. Coppola nem hallgatott rá, melyért cserébe nagy árat kellett fizetnie, amikor egy vihar teljesen elmosta a felszerelést. Amikor egyik film főszereplője, Martin Sheen megérkezett a forgatási helyszínre, káosz fogadta. Még meg sem kezdődtek a munkálatok, máris dollármilliók vesztek kárba. Coppola eredetileg mindössze hat hetes forgatás tervezett, de a számtalan probléma miatt 16 hónapig húzódtak a felvételek.
Az eladott borászat

Mindezek ellenére a rendező meg volt győződve arról, hogy a film sikeres lesz, ezért saját vagyonából több millió dollárt áldozott a forgatásra. Végül a házára és a napa-völgyi borászatára is jelzálogot kellett felvennie, hogy befejezhesse a filmet. A film premierjét kénytelen volt többször is elhalasztani, mivel a nyersanyag közel 200 órás volt, melynek vágásán közel három évig dolgozott. Coppolát annyira megviselték a forgatás viszontagságai, hogy ötven kilót fogyott.
A Coppola elleni “merénylet”

Bár a rendező minden vagyonát a produkcióra költötte, a stáb sem könnyítette meg a dolgát. A film első jelenete, melyben Willardot láthattuk a hotelszobájában, egyáltalán nem szerepelt a forgatókönyvben. Martin Sheen arra kérte a stábot, hagyják forogni a kamerákat. Sheen a jelenet során teljesen részeg volt. Amikor beleütött a tükörbe, mely valóban üvegből készül, súlyosan megvágta magát.  A színész először zokogni kezdett, majd megpróbált rátámadni a film rendezőjére. A stábot annyira megdöbbentették az események, hogy le akarták állítani a felvételt, de Coppola utasítására a kamerák tovább forogtak. A rendező egyébként eredetileg Clint Eastwoodot szerette volna megnyerni Willard kapitány szerepére, azonban a színész visszautasította a lehetőséget, mert túl sötétnek találta a filmtervet.
Martin Sheen szívrohama

Mivel Coppola elégedetlen volt a film befejezésével, ezért 1977-ben visszatért a Fülöp-szigetekre, hogy leforgasson néhány jelenetet. Ez év március 5-én Martin Sheen szívrohamot kapott. Mivel a forgatás egy viszonylag elszigetelt helyen zajlott, nem sokon múlt, hogy életben maradjon, azonban április végén már újra a kamerák elé állt. A rendező mindent megtett, hogy eltitkolja Sheen állapotát, a forgatási naplóban ezért az szerepelt, hogy hőgutát kapott.
Az új jelenetekre több ezer dollárt költött a rendező, melyek végül bele sem kerültek a végső verzióba. Amikor Coppola a vágáson dolgozott, úgy találta, jól jönne, ha Matin Sheen felmondana néhány sort a narrációhoz, azonban a színész elfoglaltságai miatt kénytelen volt megkérni annak testvérét, Joe Estevezt, akinek a hangszíne nagyon hasonlított bátyjáéra. Estevez azonban nem csak a hangját kölcsönözte Sheennek, néhány jelenetben ugyanis ő volt a dublőre is, miután testvére a forgatás során 1976-ban szívrohamot kapott. Mindezek ellenére Estevezt semmilyen formában nem tüntették fel a stáblistán.
A túlsúlyos és felkészületlen Marlon Brando

Nem csak Sheennel gyűlt meg a rendező baja. Coppola azt hitte, hogy Brando, aki 1 millió dolláros gázsiért vállalta a forgatást, ismeri Joseph Conrad regényét, és kellően felkészül a szerepre. Miután a színész megérkezett a forgatásra, Coppola meghökkenve tudatosította, hogy Brandonak fogalma sincs a történetről, nem tanulta meg a szövegkönyvet, és rettenetesen meg van hízva. Utóbbi már csak azért is problémás volt, mert az eredeti regényben a karaktere magas, vékony férfi volt. A színész amellett, hogy gyakorta ittas volt a forgatáson, közel 40 kiló súlyfelesleggel érkezett meg.
A rendezőnek változtatnia kellett az eredeti koncepción, de még így is rengeteget kellett trükköznie a kamerákkal, hogy ne látszódjon Brando méretes hasa. Mivel nem tudta a szöveget, és elutasította, hogy a forgatókönyv szerint dolgozzon, Brando kénytelen volt szinte végig improvizálni. Ezek közé tartozott Kurtz nyolc perces monológja is, melyből Coppola végül két percet tartott meg a film végleges változatában. Brando azt mondta a rendezőnek: „Francis, mindent beleadtam, amit csak tudtam. Ha több kell, keress egy másik színészt.”
A legendás színész végül csak a film 150. perce után tűnt fel a vásznon, és a szerepe mindössze 15 perces volt.
 A fogadtatás

A premier után a kritikusok egyértelműen állást foglaltak a film zsenialitása mellett, sokan minden idők legjobb alkotásai között tartják számon. Az Apokalipszis most Cannes-ban Aranypálmát nyert, de a legjobb film illetve dráma kategóriájában Oscar- és Golden Globe-díjra is jelölték. Filmművészeti értéke miatt a National Film Registry is felvette a megőrzendő alkotások közé. 



Nem fehér bőrű lesz az új Pókember?

Mint arról korábban mi is beszámoltunk, megegyezésre jutott a Sony és a Marvel, melynek értemében Pókember csatlakozott a Marvel mozis univerzumához. A legfrissebb híresztelések szerint azonban a franchise hatodik filmjének főszerepét nem fehér bőrű színész alakítja majd.
Azt már eddig is tudtuk, hogy Andy Garfield nem tér vissza Pókember szerepében, azonban a lehetséges jelöltekről még csak homályos találgatások folytak.  A The Wrap újságírója, Jeff Sneider azonban alaposan felkavarta az állóvizet, amikor a Meet the Movie Press legújabb részében arról beszélt, hogy szinte biztos, hogy nem fehér bőrű színész játssza majd a következő Pókembert (a videón a 44. perctől).
“Nézzétek, még semmi sincs kőbe vésve, de most azt mondom, Pókember nem lesz fehér. Erről 95%-ban meg vagyok győződve. Minden bizonnyal fekete lesz, de arra is van esély, hogy latin legyen. 95%-ra mondom, hogy nem fehér.”

Ezen információk tükrében úgy tűnik, hogy a Sony és a Marvel Brian Bendis új képregénye mentén kívánja összeállítani a koncepciót, melynek főszereplője Miles Morales. Morales karaktere akkor került a képbe, amikor az eredeti képregény 2011-ben kiadott részében Zöld Manó megölte Peter Parkert, igaz, a hős a későbbi számokban visszatért az élők sorába.
Morales Brooklynban született és nevelkedett, édesapja afroamerikai, édesanyja Puerto Ricó-i. Akárcsak Peter Parker, ő is egy pókharapás következtében tett szert szuperképességeire.
A találgatások máris megkezdődtek a lehetséges főszereplő kapcsán, a külföldi sajtó Donald Glovert emlegeti az esélyesek között.
Alapvetően van fantázia a dologban, ezzel a lépéssel ugyanis a Marvel elég markánsan kijelölné Pókember helyét, és határozottan elválasztaná a korábbi filmes adaptációktól. Ráadásul talán ők is úgy érzik, hogy tizenkét éven belül rebootolni a teljes franchise-t a jól ismert eredettörténettel már kissé sok lenne.  
Az új Pókember a legnagyobb valószínűség szerint az Amerika kapitány: Polgárháború-ban debütálhat a mozikban.



Nicolas Cage leszerződött Oliver Stone Snowden-filmjéhez

Nicolas Cage is csatlakozott Oliver Stone Edward Snowden-filmjének stábjához, mely a hírhedt kiszivárogtatási botrány főszereplőjének életét dolgozza fel.
Újabb taggal bővült a Joseph Gordon-Levitt (Edward Snowden) főszereplésével készülő film, ezzel teljes lett a produkció eddig is meglehetősen impozáns szereplőgárdája. Nicolas Cage mellett olyan színészeket láthatunk majd a filmben, mint Shailene Woodley, Melissa Leo, Zachary Quinto, Rhys Ifans, Timothy Olyphant vagy Tom Wilkinson.
A filmet Oliver Stone rendezi, melynek ő jegyzi a forgatókönyvét is. A szkript gerincét két könyv, Luke Harding The Snowden Files: The Inside Story of the World’s Most Wanted Man című kötete, és Anatoly Kucherena Time of the Octopus című műve adja. A film forgatási munkálatai hamarosan megkezdődnek Münchenben.
Az egyelőre Snowden 2016-ban debütál a mozikban.



Továbbra is élen A szürke 50, jól nyitott a Liza, Reese Witherspoon méltatlanul leszerepelt

Megőrizte első helyét A szürke ötven árnyalata, harmadik helyen nyitott az Amerikai mesterlövész, a Liza, a rókatündér az előkelő hatodik helyet szerezte meg a hétvégi bevételi listán.
Ezen a héten sem talált legyőzőre az E.L. James nemzetközi bestsellerén alapuló A szürke ötven árnyalata. A filmre 61 ezren összesen 81 millió forint értékben váltottak jegyet. A film eddig csak hazánkban 398 millió forintot kaszált. A maga 52 ezer nézőjével megőrizte a második helyet a Spongyabob: Ki a vízből!, melynek nézőszáma múlt héthez képest alig 4 ezerrel esett vissza. A népszerű animációs sorozat második filmes adaptációja mögött jócskán lemaradva, 26 ezer eladott mozijeggyel végzett a 6 Oscarra jelölt, de ebből mindössze egy kategóriában győzedelmeskedő Amerikai mesterlövész.
Kimondottan jól szerepelt a kritikusok körében is népszerű Liza, a rókatündér, mely a hétvége folyamán 11 ezer nézőt csábított a mozikba. A premierfilmek közül a Kéjlak a hetedik, a Reese Witherspoon nevével fémjelzett Vadon csak a tízedik helyen végzett. Nem fért fel a legmagasabb bevételű filmek hétvégi toplistájára a A fekete ruhás nő 2: A halál angyala, melyre mindössze 3360-an váltottak jegyet.

Múlt héthez képest Észak-Amerikában sem történt változás a dobogós helyezettek körében. A szürke ötven árnyalata újabb 23 milliót szerzett, melynek köszönhetően összbevételei átlépték a 400 millió dollárt. A második a Kingsman: A titkos szolgálat, a harmadik a Spongyabob: Ki a vízből!. A Kevin Costner főszereplésével készült dráma, a Terepfutás a negyedik helyet szerezte meg, melyet alig lemaradva Bella Thorne komédiája, a The DUFF követ. 



Oscar 2015: Tarolt a Birdman és A Grand Budapest Hotel, bukott a Sráckor

A Sráckor és a Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) küzdelméből utóbbi került ki győztesen, Alejandro González Iñárritu filmjét 4 Oscarral jutalmazták. A Grand Budapest Hotel stábja szintén 4 díjjal lett gazdagabb a 87. Oscar-gála estéjén.
Az est házigazdája az Így jártam anyátokkal című sorozat Barnie-jaként befutott Neil Patrick Harris volt, aki bár magabiztosan, erősen kezdett, az este további részére nem tudott már igazán új színt hozni.
A legfontosabb kategóriákban tarolt a Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje), mely elnyerte a legjobb filmért, a legjobb rendezésért, a legjobb fényképezésért és a legjobb eredeti forgatókönyvért járó díjat is.  Iñárritu köszönőbeszédében Mexikó népének üzent, és hangsúlyozta, hogy szeretné, ha a mexikói bevándorlókkal méltósággal és tisztelettel bánna az USA lakossága.
Szintén négy díjjal távozott a gáláról A Grand Budapest Hotel, mely megkapta a legjobb sminkért, a legjobb látványtervért, a legjobb kosztümért és a legjobb filmzenéért járó Oscar-szobrokat. Wes Anderson is örülhetett, bár személyesen nem vehetett át elismerést, pályafutása során még egyik filmje sem nyert Oscart.
A legjobb férfi főszereplő A mindenség elmélete sztárja, Eddie Redmayne lett, míg a legjobb férfi mellékszereplő díját az a Whiplashben zseniális alakítást nyújtó J.K. Simmons vitte haza. A filmet további két kategóriában is elismerte az Akadémia: megkapta a legjobb vágás és legjobb hangkeverés díját is.
A legjobb női főszerepelő díját a negyedik jelölését követően abszolút megérdemelten a Megmaradt Alice-nek Alzheimer-kóros karakterét alakító Julianne Moore kapta. A legjobb női mellékszereplő kategóriájában a papírforma szerint Patricia Arquette (Sráckor) győzedelmeskedett, aki a köszönőbeszédében a nők egyenlő jogai mellett szólalt fel. Beszédét taps és ováció fogadta. A Kódjátszma mindössze egyetlen jelölését tudta Oscarra váltani, neki ítélték a legjobb adaptált forgatókönyv díját. A legjobb külföldi film kategóriájában szintén nem született meglepetés. Nyert az előzetesen is a legesélyesebbnek tartott Ida.
Szomorkodhatott a Foxcatcher (4 jelölés), az Amerikai mesterlövész (6 jelölés) és a Selma stábja is, ugyanis kénytelenek voltak díj nélkül távozni a ceremóniáról. A Csillagok között 5 jelöléséből egyet tudott díjra váltani (legjobb vizuális effektek). A legjobb animációs film kisebb meglepetésre a Hős6os lett.

A díjazottak listája:
Legjobb film: Birdman
Legjobb rendező: Alejandro González Iñárritu (Birdman)
Legjobb férfi főszereplő: Eddie Redmayne (A mindenség elmélete)
Legjobb női főszereplő: Julianne Moore (Still Alice)
Legjobb férfi mellékszereplő: J.K. Simmons (Whiplash)
Legjobb női mellékszereplő: Patricia Arquette (Sráckor)
Legjobb eredeti forgatókönyv: Alejandro González Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris, Armando Bo (Birdman)
Legjobb adaptált forgatókönyv: Graham Moore (Kódjátszma)
Legjobb operatőr: Emmanuel Lubezki (Birdman)
Legjobb vágás: Whiplash
Legjobb animációs film: Hős6os
Legjobb idegen nyelvű film: Ida (Lengyelország)
Legjobb dokumentumfilm: Citizenfour
Legjobb eredeti filmzene: Alexandre Desplat (A Grand Budapest Hotel)
Legjobb eredeti betétdal: John Legend & Common – Glory (Selma)
Legjobb látvány- és díszlettervezés: A Grand Budapest Hotel
Legjobb jelmeztervezés: A Grand Budapest Hotel
Legjobb hangkeverés: Whiplash
Legjobb hangeffektek: Amerikai mesterlövész
Legjobb vizuális effektek: Csillagok között
Legjobb smink: A Grand Budapest Hotel
Legjobb rövidfilm: The Phone Call
Legjobb animációs rövidfilm: Lakoma
Legjobb rövid dokumentumfilm: Crisis Hotline: Veterans Press 1



Kristen Stewart történelmet írt Párizsban

A francia Oscarnak is nevezett César-díj kiosztóján tarolt Abderrahmane Sissako Timbuktu című drámája, mely összesen hét kategóriában győzedelmeskedett. Kristen Stewart történelmet írt.
A francia filmes szakma a 40. alkalommal megrendezett gálán húsz kategóriában díjazta az előző év legjobb filmes teljesítményeit.  
A legjobb idegen nyelvű film aTimbuktu lett, mely elnyerte a legjobb film, rendező, forgatókönyv, filmzene, vágás, operatőr és hangmérnök díját is.
A legjobb férfi alakítás díját Pierre Niney vehette át az Yves Saint Laurent-ben nyújtott teljesítményéért.
A küzdőket három kategóriában is díjazták. A legjobb női alakítás díjával Adele Haenelt tüntették ki, de a produkció megkapta a legjobb első filmnek, és a legígéretesebb színésznek (Kevin Azais) járó elismerést is.   
A ceremónián Kristen Stewart lett az első olyan amerikai színésznő, aki César-díjat kapott. Stewartot a Sils Maria felhői című filmben nyújtott alakításáért díjazták.
A legjobb külföldi film díját Xavier Dolan Anyu című filmje érdemelte ki. A produkció korábban a Cannes-i Filmfesztiválon a zsűri díját is elnyerte.
Az este folyamán továbbá Sean Pennt tiszteletbeli César-díjjal tüntették ki.



Cameron Diaz és a Transformers 4 is Arany Málna-díjas

A hagyományoknak megfelelően az Oscar előestéjén 35. alkalommal osztották ki az Arany Málna díjakat a legrosszabb filmes teljesítményekért. Cameron Diaz és Kirk Cameron mellett a Transformers: A kihalás kora sem maradt “díj” nélkül.  
A közel ezer tagot számláló bizottság, melynek tagjai közé bárki regisztrálhat néhány dollárért, a tavalyi év után idén sem egy agyonhype-olt produkciót tüntetett ki a figyelmével. Tarolt a Saving Christmas, a film rendezője és főszereplője, Kirk Cameron négy díjat kapott. A film elvitte a legrosszabb forgatókönyv, a legrosszabb produkció, a legrosszabb színészi teljesítmény és a legrosszabb duó díját is. Nem csoda, hogy hazánkban be sem mutatták a filmet, szinte kivétel nélkül az összes releváns külföldi portálon nulla ponton, illetve százalékon áll a megítélése.
Cameron Diaz (A csajok bosszúja, Szexvideó, Annie) három jelöléséből mindössze egyet váltott díjra, ő lett a legrosszabb színésznő. A legrosszabb remake díját pedig az Annie vihette haza.
Kétségbe vonható filmművészeti értékével három díjat érdemelt ki a Transformers: A kihalás kora. A legrosszabb mellékszereplőnő Megan Fox, a legrosszabb mellékszereplő Kelsey Grammer lett, a legrosszabb rendező díját pedig Michael Baynek ítélte oda a bizottság.  
Rendhagyó módon idén először osztották ki Redeemer Awardot, mely olyan hírességnek jár, aki korábban már kapott Arany Málnát, azonban újból kiérdemelte a bizalmat. Az elismerést első alkalommal Ben Affleck (Az Argo-akció, Holtodiglan) kapta. 



TOP10 – Minden idők legmagasabb bevételű korhatáros filmjei

Hétvégi toplistánkban ezúttal a legjövedelmezőbb korhatáros filmeket listázzuk. Meglepő módon egy horrorfilm sem fért fel a listára, de jutott hely vígjátékoknak, sci-fiknek és egy képregény adaptáció is ott van a legmagasabb bevételű filmek mezőnyének végén.
1. Mátrix – Újratöltve
Bevétel: 742$ millió
Bár Wachowski testvérek úttörő sc-fijének folytatását közel sem övezte olyan lelkesedés a nézők és a kritikusok részéről, mint az első felvonást, a Mátrix kellően előmelegítette a terepet ahhoz, hogy az Újratöltve az első résznél is több nézőt csábítson a mozikba. A film 2003-as bemutatása óta magabiztosan őrzi a legmagasabb bevételű korhatáros film címét. A rekord beállításához illetve megdöntéséhez az elmúlt tizenkét évben komoly esélye egy produkciónak sem volt. A második rész végül alaposan lelombozta a kedélyeket, így a trilógia záró epizódja már meg sem tudta közelíteni az előzményfilmek bevételeit.   
2. Passió

Bevétel: 612$ millió
A Passió bemutatása előtt, 2004-ben minden bizonnyal sem sokan gondolták volna, hogy Mel Gibson filmje le fogja tarolni a világot. A film körül, annak rendkívüli brutalitása és az ellentmondásos fogadtatása miatt óriásira nőtt a hype, mely heteken keresztül tartotta magát, újabb és újabb milliókkal gyarapítva a Gibson és a stúdió kasszáját. A Passió hatása egészen a napjainkig érezhető a filmvilágban, a bibliai témájú produkciók pedig jelenleg is reneszánszukat élik. Azonban hiába kapott 12-es korhatár besorolást az  Isten fia, a Noé vagy az Exodus: Istenek és királyok, a három filmre összesen nem voltak annyian kíváncsiak, mint a Passióra. A legközelebbi trónkövetelő a 2016-ban bemutatásra kerülő Ben-Hur lehet. 
Ha csak az észak-amerikai bevételekre hagyatkoznánk, a Passió a Mátrix: Újratöltve előtt végezne.
3. Másnaposok 2.

Bevétel: 586$ millió
A Másnaposok 2 összbevételei igazolták a tendenciát, mely szerint a folytatásfilmek nagyobb bevételre tesznek szert, mint az első rész, azonban ha csak az észak-amerikai bevételeket nézzünk, úgy épp fordítva áll a dolog. Ebben nyilván az is szerepet játszott, hogy sem a kritikusokat, sem a közönséget nem győzte meg a második rész forgatókönyve, mely a többség egybehangzó véleménye szerint csak egy gyenge átirata az eredeti filmnek, azzal a különbséggel, hogy nem Las Vegasban, hanem Thaiföldön játszódik. Mindenesetre világviszonylatban a Másnaposok még így is alaposan megágyazott a folytatásnak. A harmadik rész azonban az első két epizódnak már csak a töredékét szerezte meg.
4. Ted

Bevétel: 549$ millió
Seth MacFarlane első élőszereplős filmje Mark Wahlberggel, Mila Kunis-szal és a szabad szájú plüssmedvével, Teddel hatalmas kasszasiker lett. 2012-ben a kilencedik legmagasabb bevételű produkció volt, olyan filmeket utasítva maga mögé, mint a Django elszabadul, a 21 Jump Street – A kopasz osztag, vagy az Elrabolva 2. A folytatás pedig nem is váratott magára túl sokat, a Ted 2 ugyanis idén debütál a mozikban.
5. Terminátor 2. – Az ítélet napja

Bevétel: 519$ millió
Ismét egy folytatás, azonban a Terminator 2 esetében szerencsére szó sincs minőségi visszaesésről. James Cameron  Arnold Schwarzenegger főszereplésével készült filmje a kritikusokat és a közönséget is levette a lábáról. Hiába kapott a film magas korhatár besorolást, a remek történet, a forradalmi látvány és az első rész sikere bőven elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy a filmből egy csapásra kasszasiker legyen. Nem mellékesen a Terminátor 2 összbevétele több mint hétszerese az első epizódénak.
Az inflációval számolva a film bevételei ma hozzávetőlegesen 900 millió dollárnak felelnének meg.
6. Ryan közlegény megmentése

Bevétel: 481$ millió
A filmre sokan csak úgy emlékeznek, hogy az alkotás, amely elvesztette az Oscar-díjat a Szerelmes Shakespeare-rel szemben, de tény, hogy a film nyitójelenete hiperrealisztikusságával is beírta magát a filmtörténetbe. Spielberg nem fogta vissza magát, és bár korábban soha nem rendezett hasonló filmet, bebizonyította, hogy az igényes háborús drámákból a rengeteg erőszak ellenére is lehet kasszasiker.
7. Másnaposok

Bevétel: 468$ millió
Todd Phillips vígjátéka 2009-ben az év egyik legnagyobb meglepetését szolgáltatta, és a korhatáros vígjátékok valóságos hullámát indította el. Az emlékezetes karakterek és az újszerű, de mégis ismerős történetre özönlöttek a mozizók. Nem csoda, hogy a filmből egy szemvillanás alatt franchise lett, mely további két epizódot ért meg. Igaz, azok minőségükben is fogadtatásukban már nem közelítették meg a Másnaposokat.
8. Mátrix

Bevétel: 464$ millió
Kétség sem férhet ahhoz, hogy az ezredforduló környékének legforradalmibb alkotása a Wachowski testvérek kalapjából előhúzott Mátrix volt. A rendkívüli látvány, a gyönyörű lassítások, a soha korábban nem látott módon megkoreografált akciójelenetek és a történet magasan kiemelte a filmet a sci-fik és az akciófilmek kissé megfáradt mezőnyéből. A Mátrix sikerét a testvérpárnak azóta sem sikerült megismételnie, műfaján belül egyedül a folytatása tett szert nagyobb bevételekre.
9. Micsoda nő

Bevétel: 463$ millió
Sokan talán nem is sejtették, de a Richard Gere és Julia Roberts főszereplésével készült Micsoda nő! is a korhatáros filmek táborát erősíti. Bár az 1990-ben bemutatott romantikus komédiát a kritikusok vegyesen fogadták, a közönség egyszerűen imádta. 463 milliós összbevétel huszonöt évvel ezelőtt is óriási kasszasikernek számított, az inflációt beleszámolva ez az összeg ma több mint 800 milliónak felelne meg!
10. 300

Bevétel: 456$ millió
Zack Snyder filmje 2007-ben lassított jeleneteivel, szépia színű képi világával és kendőzetlen brutalitásával új életet lehelt a szandálos-kardos akció- és kalandfilmek világába.  Nem csoda, hogy világszerte nézők millióit csábította a mozikba. Frank Miller képregénye látványban és kivitelezésben hű adaptációt kapott a 300-al, a film látványa pedig számos filmet és sorozatot ihletett meg.
Trónkövetelők:
Bár, mint az látható, viszonylag ritkán történik változás az első tíz helyezett körében, jelenleg két produkció is esélyes arra, hogy a beférjen a legmagasabb bevételű korhatáros filmek közé. Az egyikük A szürke ötven árnyalata, mely jelenleg már 411 millió dollárnál jár, míg a másik Clint Eastwood 6 Oscar-díjra jelölt alkotása, az Amerikai mesterlövész, mely eddig 320 millió dolláros bevételre tett szert.