A Tények egyetlen riportban rögtön kettőt is hazudott

Nagy sorozatban van a frissen nívódíjat kapott Tények. Még egy nap se telt el azóta, hogy a Magyarországot elítélő Sargentini-jelentés megszavazása után rávilágítottak, hogy valójában Orbán Viktort Európa-szerte tömegek éltetik, máris dobtak egy újabb erős anyagot.

Ezúttal egy jól bejáratott témát oknyomoztak újra körbe:

Fény derült a Jobbik és az iszlám újabb kapcsolatára. […] a tiszavasvári időközi polgármesterválasztás jobbikos jelöltje muszlim embereket nevez ki vezető beosztásba […], ami újabb bizonyítéka lehet annak, hogy a Jobbik bevándorláspárti fordulatot vesz

– hirdeti a TV2 ironikus című műsora Gönczi Gábor magyar hangján:

Az Origo cikkére hivatkozó összeállítás szerint Tiszavasváron a független, de jobbikos támogatású jelölt, a város jelenlegi jegyzője, Badics Ildikó jegyzői minőségében Zagyva György Gyula volt jobbikos országgyűlési képviselőt nevezte ki a városi közmunkaprogram vezetőjének. És itt jön az első dramaturgiai csúcspont:

Zagyva időközben áttért az iszlám vallásra.

Ez utóbbi állítást már tudottként tálalja a műsor, hiszen már márciusban megírta a Magyar Idők, majd át is vette természetesen a többi csatolt orgánum is. Zagyva viszont nem tud róla, hogy vallást váltott volna, és épp egy mai Facebook-bejegyzésében lobogtat egy papírost, amelyen a bíróság igazat ad neki a hírt szintén megíró 888-cal szemben.

Az Origo-Tények szerint Badics egy másik jobbikos muszlimot, Horváth Ádámot is kinevezett, őt egy helyi lap élére. A Horváthra vonatkozó megjegyzés történetesen igaz, de a Tényeknek azért itt is sikerült csúsztatni egyet, mert elhangzik, hogy Horváth “sajtóhírek szerint a Magyar Iszlám Közösség alelnöke”, holott ezt még az Origo cikke se írja, és nem is, mert Horváth valójában már 2011-ben lemondott.

A Tényeknek egy szakértő, a Nézőpont Intézet elemzője, Deák Dániel is megerősítette, hogy ez a muszlimbarát fordulat bizony egyáltalán nem meglepő a Jobbiktól. A szegmens végén pedig példákat is hoznak korábbi elhajlásokra. Előrángatják többek között azt a teljes pártsajtót már a választások előtt megjárt sztorit, miszerint az azóta lemondott pártelnök, Vona Gábor török hallgatóság előtt hitet tett Allah mellett.

Ez a történet a kampányban olyan jól jött, hogy még az a júliusi helyreigazítás is simán megérte érte, amelyben a Magyar Időknek le kellett írnia, hogy az egész bármiféle valóságalap nélküli hazugság volt.

Ebben a cikkben több hasonló példán keresztül bemutattuk, hogyan játszotta ki rendre a kormánymédia a helyreigazításos kiskaput az üzenetei sulykolására.






A Tények máris igazolta, hogy jó helyre került az a nívódíj

Az EP-szavazás utáni első Tények lesz az a műsor, amit oktatni lehet majd mindenféle tévés meg újságírói iskolában/szakon, hiszen iskolapéldája annak, hogyan kell propagandahíradót gyártani. Persze még az is lehet, hogy tényleg oktatni fogják, de pont nem azzal az előjellel, amivel én gondolom.

A szegmenst felvezető inzerten látható cím elég aljasan manipulál, hiszen ennek alapján

Orbán Viktort éltetik Európa-szerte

az ember leginkább arra gondol, hogy a miniszterelnököt a sajtóban vagy valami olyan helyen éltetik, aminek valódi súlya van, pedig, ahogy azt a felkonfból kiderül, nem így van, a közösségi médiában kommentelnek külföldiek és magyarok.

[…] Bővebben!






Statiszta játszhatta el Zuschlagot a Tv2 műsorában

A Czeglédy Csabáról több lejárató riportot készítő Tv2 Zuschlag Jánossal bizonyítaná igazát, írja a hvg.hu. A cikk szerint egy tárgyaláson elhangzott, hogy “egy, a Tényekben korábban elsötétítve bemutatott „tanú” gyakorlatilag Zuschlag magyar hangja volt, csak kvázi statisztaként ismertette a nyilatkozatát. Hiszen Zuschlag börtönben ült, nem is szerepelhetett a riportban, de most, hogy nemrég kiszabadult, már ő lenne a tanújuk”.

A választás előtt a Tv2 több riportot közölt Czeglédy Csabáról, akinek majdnem sikerült indulnia a választáson, de végül újbóli előzetes letartóztatása miatt ez meghiúsult. A Tények riportjai egy védett tanú vallomására hivatkoztak, akit nem felismerhetően, elsötétítve mutattak be, és a hangját is torzították. Czeglédy ezek miatt sajtópert kezdeményezett, ebben a perben hangzottak el a fenti állítások.

A hvg.hu cikke szerint a csatorna ugyanis ellenkérelmet adott be, amiben váratlanul azt kérték, hogy tanúként Zuschlag Jánost hallgassák meg, mert vele bizonyítanák a Czeglédyről elhangzott állításokat. Ez azért volt meglepő, mert eddig nem derült ki, hogy Zuschlagnak köze lenne az ügyhöz. Ráadásul Zuschlagot januárban őrizetbe vették, mert azzal gyanúsítják, hogy adatlopással akartak kamupártokat létrehozni. Előzetes letartóztatását március elején 90 nappal hosszabbította meg a Kecskeméti Járásbíróság, vagyis éppen rács mögött volt, mikor a Tények riportjai készültek.

Az hvg.hu-nak Czeglédy ügyvédje azt mondta, hogy mindezt fel is vetették az ügyben hétfőn tartott bírósági tárgyalásán, mire a Tv2 ügyvédje azt válaszolta: nem állítják, hogy Zuschlag szerepel a felvételen, de azért kell tanúként meghallgatni, mert az ő “nyilatkozata” alapján készült, amit a riportban ismertettek. Czeglédy ügyvédjei szerint ezzel Andy Vajna csatornája gyakorlatilag elismerte, hogy egy statisztát vetett be.






Ó, ti egyszerű kretének a TV2-nél!

Az rendben van, hogy a pestisrácoktól átvett posztban a Czeglédy Csaba mellett védőbeszédet mondó Mécs Imrét pont a Göncz Árpád temetésén készült képsorokkal illusztráljátok? Elment a maradék eszetek is?






Tényekben minden csak a kígyózó sorokról, az RTL Híradóban a választásról volt szó

Lement az RTL Klub és a TV2 híradója is a választás hajrájában, ezért megnéztük mindkettőt, hogy lecsekkoljuk, a mai országos választás mennyire fontos a két legnagyobb kereskedelmi csatornának. Az biztos, hogy a TV2-n legalább annyira fontosnak találják a gyilkossági és terrorista híreket, mint a választást, közben az RTL-en szinte semmi másról nem is volt szó. És természetesen az RTL-esek megint csúnyán beszóltak a Fidesz mellett esküt tevő TV2-söknek.

[…] Bővebben!






A Tények végképp egy aljas hazugsággyár lett

Értem én, hogy nem kellene csodálkozni, meg hónapok óta ez van, meg mit várok a TV2-től. Ez mind megvan és sajnos le is gyalulta az agyamat. Mert most őszintén, írjuk tele az indexet vagy a c:c-t azzal, hogy a lakájmédia valamelyik nyúlványa megint szándékosan, aljas, előre megfontolt szándékból terjeszt hamis információt? Minden kurva nap lehetne egy ilyen posztot írni. De egyet, szóval EGYET azért kell írni, mert a hírműsornak HAZUDOTT Tények a múlt héten napi átlag 720 000 embert ért el a tévében, a Facebookon pedig nyolcvanezer követőjük van. És az elég szomorú, hogy tudatosan terjeszt hazugságot, ami még csak nem is olyan, mint Lázár János bécsi pokoljárása, amire rá lehet fogni, hogy mindenkinek másutt van az ingerküszöbe a sokszínű társadalmakat és a közterülete tisztaságát illetően, nem. Ez most egy szándékos, aljas, alávaló, mocsokság.

[…] Bővebben!






Bödőcs Tibor lófasz a Tényekhez képest

 

Olyat mutatunk, amilyet eddig még sose, pedig a Tények szolgált már pár kellemes perccel az internetes népművészeknek. Történt ugyanis, hogy van ez az OLAF-vizsgálat, aminek az utóélete egyre kínosabb fura urainknak: Orbán Viktor vejéről kiderülni látszik, hogy olyan bűnszövetkezetben elkövetett korrupciós botrány közepén ül a szarban nyakig, amiből a Mohamed próféta friss inkarnációjának beállított Vona Gáborral és a Lokál címlapján lehozott gusztustalan inszinuációval (Kerényi Miklós Gábort és a fiát igyekeznek szeretőként beállítani) sem lehet kimosni. Illetve miféle butaságokat beszélek, nem kell ehhez mosakodás sem, az ügyészség aszonta, NINCS ITT SEMMI KÉREM, TESSÉK TOVÁBBHALADNI, Polt Péter elégedetten nézegeti magát a tükörben, és minden megy tovább. 

De a Tények azért csak sikált egyet Tiborcz seggén egy puha kefével, csak éppen úgy, hogy a jobb híján hírműsornak nevezett Tényekben szakember már nem nagyon maradt, a lelkes gyakornokok meg nem értenek ahhoz, amit csinálnak, Marsi Anikó meg szereti a munkahelyét, de köze nincs egy hírműsor vezetéséhez, így nem csoda, hogy az origóban lehozott

A 24.hu újságírói nemtelen támadást intéztek Orbán Viktor családja ellen.

mondatból az lett, hogy

24 újságíró nemtelen támadást intézett Orbán Viktor családja ellen.

És nem félreolvasta a pali, mert egyeztetett alanyt állítmánnyal, szóval nettó hülye. Igen, itt tart most Magyarország második legnézettebb hírműsora, amit szabad szemmel a jó édes anyja sem tudna megkülönböztetni egy álhírgyártól.

Arról nem is beszélve, hogy Marsi Anikó felkonfja alatt a vizsgálat szó viszgálatként szerepelt az inzertben, de ezt kurvára nem nekem kellene felemlítenem, aki ipari mennyiségben üt el sajnos, de csak ideteszem. A Tények-riport többi pontatlanságával direkt nem foglalkoztunk, rövid az élet, Béláim.

(via)






Kreatív tudatlanság tombol a Tényekben

Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik, az Indexben jól tudjuk ezt, de a pénteki Tényekbe egy egészen meglepő hiba csúszott. 

Az előzményekhez annyit érdemes tudni, hogy Nagy Gábor, a Demokratikus Koalíció volt körmendi elnöke egy Facebook posztban azt írta, hogy “Sajnos ahhoz, hogy Körmend vk-ban ne a Fideszes V.Németh Zsolt győzzön, akkor a Jobbikos Bana Tiborra kell szavazni.” erről beszámolt a Tények is. A fideszes képviselő neve pedig nem látott veszélyt tartogatott a Tények munkatársai számára, ugyanis a azt, hogy V. Német sikerült úgy felolvasni, hogy Ötödik Németh Zsolt.

Nem vicc, itt a bizonyíték, amit a closer.hu készített.

[…] Bővebben!






A műsorváltozás sem segített az RTL Klubon

Ha én most RTL-sajtós lennék, sokat törném a fejem hogy lehetne úgy tálalni 2018 második hetének első két napi nézettségét, hogy abból jól jöjjek ki, de aztán rájönnék, hogy sehogy, és kiemelném azt a két műsort, amivel lehet valamit kezdeni. Az egyik a Híradó, ami továbbra is agyonvágja a Tényeket 18-49-ben, mert az agymosás nem kell az embereknek és kész. Hétfőn 20,9 % vs, 14,2%, kedden 20,1% vs, 14,5% volt az eredmény, azt magyarázni nem kell. A másik az Oltári csajok az RTL II-n, ami hétfőn 6,4, kedden 5,9 százalékot hozott az Éjjel-nappal Budapest és a Pénzt vagy éveket! sávjában, ami azért elég fasza.

Nodeakkormárnost.

[…] Bővebben!






Visszaáll a Tv2 hétköznapra fókuszáló műsorrendje

Egy próbának elment. A Tv2 ősszel megpróbálkozott azzal, hogy formabontó lesz, s ezzel a koncepcióval elcsúsztatta a hétköznapi műsorrendjét. A keddtől szombatig tartó műsorstruktúra részben eredményes volt, viszont a Ninja Warrior Hungary kifutásával már nincs értelme erőltetni hétfőt új szombatnak. Ezt alapul véve 2018. január 2-án visszaáll a régi menetrend. Mi is volt az? Hétfőtől […]



Alulmaradt a Korhatáros szerelem

Ennyire mozgalmasra még sose sikerült a televíziózás idehaza. Miután az RTL Klub-on leköszönt az X-Faktor, a Tv2 műsorára helyezte a legújabb saját gyártású produkcióját, a Korhatáros szerelmet, hogy megkaparintsa a felszabadult nézőtáborát a napokban. Ezt nyilván a konkurencia nem nézhette tétlenül, ők is pénzből, azaz nézőszámból élnek, ezért a műsorrendjén változtatott. Szerencséjükre pont jól jött […]



Valami nagyon nem stimmelt Marsi Anikóval a Tényekben

Marsi Anikó szemmel láthatóan nem állt a helyzet magaslatán, amikor egy tinédzser által szexuális zaklatással vádolt mentősökről szóló hírt konferált fel a Tények hétfő esti adásában. A felvételen Marsi többször is belezavarodik a mondandójába, zavarbaejtő teljesítménye pedig könnyedén Demcsák Zsuzsa hírhedt Szanyi-interjúját juttathatja eszünkbe. Vagy a köztévés Bencze Pétert, aki gyógyszerre pálinkázva lopta be magát szinte az ország szívébe.

Mivel bárkinek lehet rossz napja, nem szerettünk volna felesleges találgatásokkal megválaszolni a kérdést, hogy mi történt a felvételek előtt/alatt Marsival, ezért a kérdéseinkkel inkább megkerestük a TV2 sajtóosztályát. Fürst-Borsos Ádám, a TV2 Hírigazgatóság kommunikációs menedzsere a kérdésünkre azt válaszolta, hogy Marsi Anikó beteg volt az adás alatt. “Influenzás megbetegedés tüneteit produkálva, lázasan ült be műsort vezetni a Tények stúdiójába. Reméljük, hogy a gyógyszeres kezelés mihamarabbi gyógyulást hoz nála” – írta. Mi is reméljük.

A teljes adást itt lehet megnézni.

 

 






A kormány szerint a Tények a legmagyarabb hírműsor, adtak is nekik egy díjat

Van egy Magyar Termék Nagydíj Pályázat, amin a nyertesek a Magyar Termék plecsni használatára jogosultak, mert mi másra, Woolmark logót csak nem lehet rájuk sütni, ugye, ezt itt, viszont igen:

Szép, tényleg, de nem menjünk bele az esztétikai elemzésbe, a lényeg, hogy ezt a címet, a Magyar Termékét, több támogató cég mellett az alábbiak ítélik oda:

  • Miniszterelnökség Nemzetpolitikáért Felelős Államtitkárság
  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Élelmiszer és Vegyipari Laboratóriuma
  • Nemzetgazdasági Minisztérium
  • Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala

És idén sikerült nekik elismerésben részesíteni a TV2 Hírigazgatóságát, pontosabban a csatorna hírműsorai alkotó gárdáját, ami megkapta a Sajtókövete Nívódíjat. (Ne legyünk igazságtalanok, kapott díjat az MTVA Hírműsorai alkotógárdája és a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. MTI Igazgatósága Gazdasági szerkesztősége is.) Az indoklás parádés:

az elismerést olyan nyomtatott, vagy elektronikus médiumoknak ítélik oda, amelyek megítélésük szerint a kiírás évében sokat tettek a kiemelkedő magyar minőség kommunikációjáért.

Az elismerést a parlamentben megtartott ünnepségen Jakab István, az Országgyűlés alelnöke adta át Kökény-Szalai Viviennek, a TV2 Hírigazgatójának. Annak a Kökény-Szalai Viviennek, akinek a keze alatt a Tények egy olyan vicces kamuhiradó lett, mint az Onion network bármelyik országa, de végül is, tényleg olyan, mint az ország, szóval mit csodálkozunk. 






Szentpéteri Eszter a TV2-höz igazolt

Új képernyős érkezett a TV2 Tényekhez. A csatorna közleményben tudatta, hogy szeptember elsejétől Szentpéteri Eszter lesz “a csatorna hírműsorának állandó élő bejelentkezésének arca“. Szentpéteri 1995 májusában kezdett a Magyar Televízióban, ahol három évig dolgozott, majd Székesfehérvárra költözött és itt is dolgozott. 2004 és 2011 között a HírTv-nél dolgozott, majd 2011 óta ismét a közszolgálati csatornán volt látható, például a Balatoni Nyár című műsorban. A C:C-n akkor írtuk róla utoljára, mikor a Bors beszámolt a fitnesz versenyen elért sikereiről.






Távozik a Tények Este felelős szerkesztője

A 24.hu úgy tudja, távozik a TV2-től Tuka Nikoletta, Tények felelős szerkesztője. Nem ő az egyetlen, aki lelép, egy régebb óta ott dolgozó riporternő és egy gyakornok is távozik. Tuka nem nyilatkpozott a 24.hu-nak, de nem cáfolta az értesülést, amit Fürst-Borsos Ádám, a Tények kommunikációs menedzsere így komentált:

A TV2 Tények szerkesztőségének létszáma a működésnek megfelelő és folyamatosan bővül.

Tuka Nikolett a TV2 Akadémiát elvégezve került be a tévés körforgásba, először az Áll az alkunál, majd az Ezek megőrültek! című műsornál dolgozott, később a Tényeknél volt gyakornok, dolgozott a Mokkában, az Ezek megőrültek! második évadán és az Aktívnál is, két évig. Visszakerült a Tényekhez, amit nagy álmának nevezett, és riporterből társszerkesztő, majd a Tények Este felelős szerkesztője lett. (24.hu)






Nagy változás a Tényekben

Három és fél év után változás lesz a TV2 Tények című műsorában, igaz nem a tartalomban, csak hosszúságban, az eddigi közel másfél órás adásidőből ugyanis csak hetven perc lesz. 2014 januárja óta közel másfél órás a Tények, mely azért lett ilyen hosszú, mert rendszerint ez a TV2 legnézettebb esti tartalma, ez az egyetlen olyan hétköznap esti tartalma, ami tartósan meg tudja közelíteni, időnként meg is szorongatja a konkurens tévéadót.

Július 24-étől azonban rövidebb lesz a Tények, az eddigi 85 helyett, reklámokkal együtt csupán 70 perc hosszú lesz, melynek következtében 19:25-ről 19:10-re kerülnek az első főműsoridős szórakoztató tartalmak, írja a Sorozatwiki. Ugyanezen a napon érkezik egyébként Kasza Tibor új műsora, a Pénzt, vagy éveket! Egyelőre nem tudni, hogy a rövidebb Tények csak pár hétig marad, vagy őszre is megtartja a tévéadó. Az RTL Klub a nyár végén 18:55-től szokta indítani a hétköznap esti tartalmait. így igazából ez akkor lehet előny a TV2 számára, ha később újabb 15 perccel rövidül a hírműsor. Ebben az esetben ténylegesen egy időben kezdődnének a két legnagyobb csatorna hétköznapi szórakoztató tartalmai.






Lámapark és gumikacsák: a Tényeknél ez a playboyság kimaxolása

A Tények azóta, hogy a kormány seggéből csak nagy néha engedik ki levegőt venni, a hazai tévézés egyik legviccesebb vadhajtása lett, amiben rész- és félinformációk, valamint alternatív tények (azaz konkrét hazugságok és álhírek) is elég kiemelt szerepet kapnak, akkor meg pláne, ha Soros “anyagyilkos is lehetett volna, akár, talán, sőt” Györgyről van szó, aki a legújabb Nagy Sátán ugye, A Szálka Szeretett Miniszterelnökünk Szemében.

Most nem ő, hanem a fia, Alex volt a soros (elnézést) a Tényekben, Alex, a playboy, a bohém, a pénz két kézzel szóró hedonoista nyikhaj, akiről a Ripost, a kormány talpának nyalására szakosodott, újságnak eladott hogyishívják hozott le egy anyagot – javarészt egy 2016-os Daily Mail cikkre alapozva. Jó, nem baj, hogy egy tavaly szeptemberi cikket dolgoznak fel, ha releváns, miért is ne. A probléma azzal van, hogy a playboyság bemutatása és megalapozása során a Tények valahogy nem tudta átlépni a saját árnyékát.

[…] Bővebben!






Sírni kéne, de igazából már csak röhögünk a Tényeken

Természetesen a Last Days of Tényeken láttuk azt a screenshotot, ami még a Tények szintjéhez képest is egészen szórakoztató. “Azt sem tudni vajon létezik-e”, írja a tényekes riport, miközben a képen éppen – ki mást – Soros Györgyöt láthatjuk. Sajnos a valóság ennél sokkal szomorúbb, de az egyik szemünk még így is őszintén tud nevetni azon, ahogy Gönczi Gábor továbbra is rezzenéstelen arccal mantrázza a TV2 Fidesz-propagandáját.

[…] Bővebben!






A Tények megint fullba tolja a kretént

Jó, nem is tudom, miért képed el az ember azon, hogy a Ripost információira alapozva 6-700 000 embert riogatnak naponta az olyan kapitális baromságokkal, mint a fenti riportban elhangzók, hiszen ez az a tévé, amiben Soros György az anyját akarta megölni. A kijelentés mögött, miszerint a KÉMIAI naptej rákot okoz (NE KEND MAGAD, MERT MEGHALSZ BAZDMEG) az egyik oldalon egy Szendi Gábor nevű faszi áll aki programozó matematikus, forgatókönyvíró, dramaturg, pszichológus, a Semmelweis Egyetem Magatartás-tudományi Intézetének egykori tudományos munkatársa, klinikus, a paleolit táplálkozás szakértője, tehát sok mindenhez ért, de speciel a naptejek összetételének káros hatásához nem.

A másik forrás Dr. Házi Edina, aki, írja a fenti ótvart először kiszúró 444, gyógyszerésznek vallja magát, de, és ez a legszebb, közben egy olyan céget igazgat, ami, bármennyire is meglepő, de forgalmaz naptejeket, VISZONT AZ ÖVÉ AZ NEM BÁNT. MERT NEM KÉMIAI. Ezt onnan lehet tudni, hogy ráírta a dobozra, mármint hogy milyen fasza az ő terméke, amit a Ripost, és rajta keresztük ez a szerencsétlen Tények is készpénznek vesz. Ha ez nem tiltott termélmegjelenítés, akkor semmi. (via)






A Tényeknek mindegy, csak szőke és teniszező legyen

Itt egy kép, a baloldalon Maria Sarapova, a jobboldalon Justine Henin:

Nem két tojás, na. A Tények extrában azért sikerült Sarapova doppingbotrányát Heninnel illusztrálni. Ügyes.